چارچوب حذف واسطه از بازار خوراکی‌ها 

چارچوب حذف واسطه از بازار خوراکی‌ها 

کمال ربانی‌زاده، مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران گفت: وضعیت ارائه آمار در بخش کشاورزی دقیق نیست و به همین منظور رصدخانه کشاورزی برای تهیه آمار دقیق محصولات کشاورزی راه‌اندازی شده است. این رصدخانه در دولت سیزدهم شکل گرفته و موضوع رصد و پایش زنجیره‌های ارزش کالا‌های اساسی کشاورزی، از لحظه تأمین یا نهال و بذر تا مصرف‌کننده را دنبال می‌کند.

وی به اهداف رصدخانه کشاورزی ایران اشاره کرد و افزود: در وزارت جهاد کشاورزی، زنجیره‌های مختلف شامل دام و طیور، زراعت، شیلات و ... وجود دارد که رصدخانه بخش کشاورزی وظیفه دارد تأمین تا مصرف این زنجیره‌ها را از نقطه شروع تا مصرف کنترل، رصد و برنامه‌ریزی کند.وی افزود: در حوزه مرغ که بیشترین نیاز کشور است نیز چند سامانه رصد استانی وجود دارد. بعد از تولید و کشتار و فرآوری و بسته‌بندی مرغ، فروشگاه‌های عمده یا خرده‌فروشی‌ها خرید را از طریق این سامانه انجام می‌دهند. بحث توزیع نیز با قیمت تنظیم بازار در سامانه، بارگذاری و انجام می‌شود. به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی، سامانه‌هایی همچون رهیاب، ستکاوا و سپکا مربوط به بخش خصوصی هستند اما برنامه‌ریزی و سیاستگذاری با بخش دولتی است. بخش خصوصی که در سامانه‌های ما کار عرضه و خرید را انجام می‌دهند، باید شناسه یکتا داشته باشند و هویت آنها مشخص شود، زیرا یکی از اهداف ما حذف واسطه‌های زائد است.

بدون تیتر
 
​​​​​​​اسدا... قلیزاده، رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: شاهدیم در برخی موارد خودپردازهای بانکی خالی از پول نقد هستند یا درست کار نمی‌کنند و مردم به‌ناچار برای دریافت پول نقد به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه می‌کنند و نمی‌دانیم دقیقا باید چکار کنیم که نه شرمنده مردم شویم و نه مشکل قانونی و مالیاتی داشته باشیم. درخواست ما این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی سریع اظهارنظر و تدبیر کنند. 

قدرت‌ا... اسماعیلی، مدیرعامل سازمان حسابرسی ضمن بیان این‌که آماری در مورد اموال مازاد دولت وجود ندارد در مورد وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد که این صندوق‌ها ناترازی دارند.

 گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد به‌زودی و با هدف به روزرسانی محصولات، تولید پژو۲۰۶ که طی دو دهه اخیر محبوب‌ترین، ارزان‌ترین و در حقیقت پرتقاضاترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو بود، متوقف خواهد شد و دو خودروی پژو۲۰۷ مجهز به موتورTU3و محصول پروژهTF21 که سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین۲۰۶ خواهند شد.

 محمد رمضانی گفت: ۳۱واحد جدید نیروگاه حرارتی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون به ظرفیت 4695مگاوات برای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار درشبکه سراسری وارد مدارشده است.

 حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال ۱۴۰۲ نداریم.

 محمد رمضانی، معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۱واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت 4695 مگاوات در راستای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.