برگزاری یازدهمین اجلاس مجلس‌خبرگان رهبری 

برگزاری یازدهمین اجلاس مجلس‌خبرگان رهبری 

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای از برگزاری یازدهمین اجلاس مجلس‌خبرگان رهبری در دوره پنجم سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در تاریخ‌های دوم و سوم اسفند در تهران خبر داد. بر اساس این گزارش، در اطلاعیه دبیرخانه مجلس‌خبرگان رهبری آمده ‌است:

بسمه تعالی
به اطلاع نمایندگان محترم مجلس‌خبرگان رهبری «دوره پنجم» می‌رساند که یازدهمین اجلاس رسمی این مجلس، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲و۳ اسفند۱۴۰۱، به مدت دو روز در تهران، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام‌خمینی(ره) تشکیل می‌شود. خواهشمند است، رأس ساعت ۸ صبح سه‌شنبه تاریخ 1401.12.2 در محل اجلاس حضور داشته‌باشند.»

ارتش همیشه آماده خدمت‌رسانی در شرایط سخت و بحران‌هاست
امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیداری که در سالن همایش‌های هوانیروز ارتش انجام شد، با تشریح اقدامات بشردوستانه ارتش در مناطق زلزله‌زده ترکیه گفت: امروز نیز با توجه به وقوع زلزله در کشور ترکیه، اقدامات بشردوستانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این کشور در جریان است.
وی کادر درمانی و امدادگران ارتش را سفیران تبیین پیام امامین انقلاب دانست و یادآور شد: ۶۳نفر از کارکنان غیور و ولایی ارتش به منظور انجام اقدامات بشردوستانه در یکی از اردوگاه‌های شهر آدیامان مستقر شده و به مردم زلزله‌زده، خدمات ارائه می‌کنند. فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه آمادگی دارد در شرایط سخت و بحران‌ها برای ارائه خدمت و کمک به مردم وارد عمل شود.

مدل بدون‌سرنشین هواپیمای «قاهر» سال آینده رونمایی می‌شود
امیر افشین خواجه‌فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در برنامه صف اول که با موضوع آخرین دستاوردهای این مجموعه از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: سازمان صنایع هوایی یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع است که مأموریت‌های مختلفی در حوزه هوا فضا دارد. ما شرکت‌های مختلفی داریم که در حوزه هواپیماهای جنگی و ترابری نظامی، هواپیماهای بدون سرنشین و سبک و موتور فعالیت می‌کنند. وی با بیان این‌که سازمان صنایع هوایی در حوزه تجاری به ناوگان عمومی کشور نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: در حوزه هواپیماهای تجاری به دلیل این‌که مشابه این هواپیماها را در ناوگان ترابری نظامی داریم، از تسلط کاملی نسبت به این حوزه برخوردار هستیم.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی کشورمان در حوزه ساخت انواع موتور گفت: ما در حوزه موتور به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم که بیشتر آنها روی هواپیماهای بدون سرنشین به موشک‌های کروز استفاده می‌شود. البته صنایع دفاعی ما در حوزه طراحی و ساخت موتورهای سنگین نیز به خودکفایی رسیده‌اند.
معاون وزیر دفاع با اشاره به پروژه جنگنده قاهر بیان کرد: پروژه قاهر ۱۰ سال قبل رسانه‌ای و مطرح شد که در خود مجموعه سازمان صنایع هوایی ساخته شده ‌بود. در این پروژه بیشتر نقش توسعه فناوری هدف مجریان شروع آن بوده‌است که یک تیم بسیار قوی و خوب دارند منتها درباره این هواپیما در زمان شروع تولید به کاربر مراجعه نشده‌بود که به نوعی یک اشکال محسوب می‌شود.
وی افزود: پروژه قاهر در حوزه فناوری به بلوغ کامل رسیده‌است منتها ما در حوزه محصول تنوع در آن ایجاد کردیم یعنی اواسط سال آینده نسخه‌های خوبی از این هواپیما خواهید دید که به نیروهای مسلح واگذار می‌شوند.