حق با شماست

حق با شماست

# آورده- مسکن ملی 
اولیایی از تهران: 
میزان اولیه آورده طرح مسکن ملی بسیار بالاست. پرداخت 40 میلیون تومان هر سه ماه یک‌بار برای کارگران و اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه واقعا دشوار است و بیم آن می‌رود که دستشان همچنان از خرید مسکن کوتاه بماند.

# شهرک-روشنایی
شمس از قم:
شهرک صنعتی شکوهیه قم مدتی است از نظر حمل زباله و روشنایی معابر دچار بی‌نظمی فراوانی است. برای مثال چراغ‌های فاز 3 کارگاهی ماه‌هاست پیوسته چه در شب و روز روشن است؛ اما دو خیابان آن طرف‌تر فاقد روشنایی است. با توجه به این مسأله، وجود سگ‌های ولگرد هم تردد کارگران این شهرک را با مشکل مواجه کرده‌است.

جوابیه
در پی درج پیامی در روز یکشنبه 1401.11.16 با عنوان «توقف-مترو» سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری و حومه با ارسال نمابری اعلام کرد: در زمان‌ بروز اشکالات فنی در تجهیزات ثابت یا متحرک شبکه مترو که سیر عادی حرکت قطارها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد یکی از ابزارهای روان‌سازی کنترل ترافیک خط، عبور بدون توقف قطار از یک یا دو ایستگاه پیش‌روی قطار است که انتخاب این ایستگاه یا ایستگاه‌ها توسط مسئولان کنترل ترافیک و با در‌نظر گرفتن پارامترهایی همچون آمار مسافری پایین، خلوتی یا شلوغی در زمان اختلال، تقاطعی نبودن خطوط دیگر از نظر مکانی و حساس بودن مراکز و موقعیت‌های جغرافیایی و شهری انجام می‌شود. گفتنی است خبر توقف نکردن قطار از طریق مرکز فرمان به مسئولان مربوط در ایستگاه‌های هدف و راهبر قطار می‌رسد تا از طریق سیستم‌های در اختیار و پیج به مسافران محترم اطلاع‌رسانی‌شود.
ضمیمه کلیک