نسخه Pdf

اوباشگری علیه کادردرمان ممنوع!

اوباشگری علیه کادردرمان ممنوع!

لمپنیسم و اوباش‌گری دارای سطوحِ اقدامِ متنوعی شده و مختص به خیابان‌ها نیست و حالا شاهد هستیم که اوباشِ محلی در برخی بیمارستان‌ها به مردم و کارکنان مراکز خدمات درمانی تعدی می‌کنند؛ مکانی که بیمار و تیمارگر باید در فضایی آرام و ساکن، به روند بهبود و درمان بپردازند متاسفانه شاهد صحنه‌هایی از رفتارهای نامناسب غیرانسانی برخی به اصطلاح همراهان بیمار و اراذل و اوباش هستیم.

 بی‌شک ما درد و رنج همراهانِ بیمار را درک و آنها را به شکیبایی دعوت می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم به هر دلیلی، کادردرمان مورد حمله، هجوم، تعدی و ضرب و شتم قرار گیرند؛ درک و رافت ما نسبت به رنج «مریض‌داران» نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی‌ها نسبت به کادردرمان و سایر شهروندان اغماضی داریم. پلیس نه تنها این صحنه‌ها را تحمل نمی‌کند، بلکه باور داریم «پلیسِ منعطف» در این صحنه‌ها یک «پلیسِ اشتباهی و منفعل» است و باید پلیس، مقتدرانه، جلوی چنین رفتارهای خشن را که به «ساحتِ شهروندی» تجاوز می‌کنند، با شدت و حدت بگیرد تا آرامش واقعی و روانی، در محل درمان حاکم شود. 
پلیس در موارد اخیر با سرعت در محل حادثه حاضر، متهمان شناسایی، دستگیر، پرونده تکمیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است. عملکرد همکارانم دراین خصوص بادرنظر گرفتن قوانین، تکالیف و ملاحظات، توام با سرعت ودقت عمل بوده است.پیشتر نیز رییس پلیس کشور به دفعات به برخورد قهری و عبرت‌آموز پلیس با این افراد شرور اشاره کرده که آرامش و آسایش مردم را خدشه‌دار کرده و شرم نمی‌کنند.جامعه بزرگ خدمات‌درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران، پیراپزشکان و...که با سعه صدر به انجام وظایف انسانی واخلاقی خود مشغول هستند، نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی‌ملاحظه قرارگیرند. حریم طبیب حرمت دارد؛ پزشکی که درمان می کند، تسکین می‌دهد وآرامش می‌بخشد سزاوار هتک حرمت نیست؛ از یاد نمی‌بریم کادردرمان از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و... بی‌وقفه در کنار مردم بوده و هستند وعطر امید را می‌پراکنند تا شفای مریض حاصل شود.
ضمیمه کلیک