تبدیل زباله‌گرد به پاکبان

تبدیل زباله‌گرد به پاکبان

چالش زباله‌گردی در شهرهای بزرگ، ابعاد پیچیده‌ای پیدا کرده است، زباله‌گردی دیگر آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، چندان از سر فقر و ناچاری نیست و گردش مالی زیادی پشت آن بوده که آسیبش بیشتر از آنی است که بتوان چشم‌پوشی کرد.

هرچند تنها مافیاهای پشت این موضوع نیست که به تداوم این رویه انجامیده بلکه گاه نبود سیاست‌های قابل اجرای درست هم باعث تشدید این رویه شده است. 

استخدام کارتن‌خواب‌ها
رضا محمدی، مدیرعامل مدیریت پسماند:کارتن‌خواب‌ها وزباله‌گردها درصورت تمایل، توسط پیمانکاران خدمات شهری وباعنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران مشغول به‌کار می‌شوند.

چقدر حقوق می‌گیرند؟
این افرادحداقل حقوق11.5میلیون تومان را دریافت خواهندکرد که با مزایا تا 13میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند‌شد.

درآمد 60 میلیونی از زباله‌گردی
سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: دوسال پیش به یک زباله‌گردگفتم حاضری با حقوق هفت میلیون تومانی مشغول به‌کار شوی؟ او در جواب گفت: من روزی دو سه میلیون درآمد دارم!

چقدر زباله‌گرد داریم
براساس آمارغیررسمی،4700زباله گرد در شهر تهران داریم و از سوی دیگر شهرداری ظرفیت استخدام 5000‌نیرو رابه عنوان پاکبان دارد.‌

فقط قانونی!
در شهرداری فقط اتباعی که پاسپورت دارند، می‌توانند کار کنند و دیگر اتباع که قاچاقی آمده‌اند، امکان کار ندارند و به کشور خودشان بازگرداننده می‌شوند.