«چرخ» علم دوباره می‌چرخد

«چرخ» علم دوباره می‌چرخد

فصل جدید برنامه «چرخ» با دکور تازه از یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

مجله علمی چرخ در فصل جدید خود شامل چهار محور دستاوردهای ایران، پیرامونی و خبری، شکوفایی اسلامی و علم و فناوری در جهان خواهد بود.هر قسمت از این فصل با حضور مهمانان، کارشناسان و مسئولان خواهد بود و به اخبار روز علم و فناوری پرداخته می‌شود.چرخ، کاری است از گروه علم و فناوری شبکه چهار به تهیه‌کنندگی فرزام محبی و اجرا و سردبیری سیاوش عقدایی که در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۹ روی آنتن خواهد رفت.این برنامه جزو برنامه‌های پرمخاطب و باسابقه شبکه چهار سیماست که در فصل‌های مختلف بینندگان زیادی را با خود همراه کرده است.

«هیس، هیچی نیس!» به آنتن می‌رسد
سریال نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی با نگاهی طنز به رویدادهای تاریخی جهان ساخته شده است و اثری اقتباسی است که از هفته آینده و ابتدای اردیبهشت‌ماه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.این مجموعه که فضایی طنازانه دارد و برای مخاطب نوجوان تولید شده است همزمان با پخش از شبکه دو از شبکه امید نیز روی آنتن می‌رود. قصه‌های هیس هیچی نیس! در فضایی فانتزی روایت و به تصویر کشیده می‌شود.این مجموعه نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است. در هیس، هیچی نیس! از بازیگران تئاتری بهره گرفته شده است که 15 بازیگر اصلی و 20 بازیگر فرعی را شامل می‌شوند. مجید امیری، علی فرحناک، حمید لاجوردی، ماشاءا... کوهستانی، مهدی برقعی، مجید بخششیان، محمد حاج‌بابایی، مهناز رودساز، مهدی ملاک و جواد پیروزی ازجمله این بازیگران هستند.همچنین زینب یزدانی، سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه این مجموعه هستند که فصل نخست آن در 26 قسمت به نگارش درآمده است.

ماجراهای تورو و پانچو 
مریم فلاح:
ماجراهای دو وزغ سبز رنگ مکزیکی کم‌هوش به نام‌های «تورو» و «پانچو» که آنها را با کلاه پهن و آفتابگیر سنتی مکزیکی می‌دیدیم. تورو چاق و قد کوتاه و دوستش پانچو برد عکس او لاغر و قد بلند بود. عمده دلمشغولی آنها گرفتن یک طعمه تازه بود. طعمه‌هایی چون مگس، ملخ، سوسک و... البته که اغلب هم تلاششان جواب نمی‌داد و ناکام می‌ماندند. یکی از طعمه‌های خاطره‌انگیز، ملخ تگزاسی بود که جان وین‌ گونه در مقابل وزغ‌هایی که او را دست‌کم گرفته بود مقاومت و حتی آنها را تهدید می‌کرد! برخی از شخصیت‌های جالب این مجموعه کارتونی از‌جمله کاراکترهای مار آبی، سوسک ژاپنی و پرنده‌ای به نام «گوفی برد» بعدها در تولیداتی مستقل نقش‌آفرینی کردند.«ماجراهای تورو و پانچو»، (با نام اصلی: Tijuana Toads) محصول سال‌های 1969 تا 1972 استودیو دپتی فرلنگ، آمریکاست که به کارگردانی هاولی پرت و بر‌اساس داستان‌های کوتاه جان دبلیو. دان تولید شد.