«تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود

«تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود

کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» به‌عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی می‌شود.

این کتاب تالیف دکتر محمود نجم‌آبادی به‌عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست‌های صد کتاب ماندگار قرن با سخنرانی محمدحسین عزیزی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر، عضو هیات علمی دایره‌المعارف اسلامی برگزار می‌شود و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دبیری این نشست را به‌عهده دارد. تا‌کنون کتاب‌های «تاریخ پیامبر اسلام» اثر محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» اثر علامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش‌های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام‌ا... علیها» نوشته سیدجعفر شهیدی، «مسأله حجاب» استاد شهید مرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور، در سلسله و...نشست‌های صد کتاب ماندگار قرن معرفی و بررسی شده است.

رقابت ۱۰ نقال و پرده‌خوان در جشنواره «آسمان هشتم»
با نظر هیات داوران بخش پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، ۱۰ نقال و پرده‌خوان در کنگان بوشهر به رقابت خواهند پرداخت. سعید زمانی، معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا‌(ع) عنوان کرد: هنر نقالی، یکی از قدیمی‌ترین اشکال هنر تئاتر بوده که از زمان‌های باستانی وجود داشته و همچنین پرده‌خوانی یکی دیگر از شاخه‌های هنر تئاتری است که بر اساس کلام و داستان‌نویسی اجرا می‌شود. با توجه به اهمیت حفظ هنرهای باستانی کشور، جشنواره امام رضا‌(ع) یکی از بخش‌های جشنواره روستایی «آسمان هشتم» را به این موضوع اختصاص داده است. معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا‌(ع) بیان کرد: با فراخوان این موضوع ۳۲ هنرمند این عرصه با بارگذاری آثار خود در سایت شمس توس، اعلام آمادگی‌شان را برای شرکت در این بخش اعلام کردند. زمانی یادآور شد: با توجه به این‌که موضوعیت پرده‌خوانی، امام رضا‌(ع) است، شش نفر در رده سنی نوجوانان و چهار نفر دررده سنی بزرگسالان موفق به حضور دراختتامیه این رقابت‌ها شدند. داوری این بخش بر عهده محسن میرزاعلی از نقالان وپرده‌خوانان صاحب‌نام است. این رویداد به دبیری محمدجهانپا برگزار خواهدشد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اختتامیه این بخش باحضور برگزیدگان، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر کنگان بوشهر برگزار خواهد شد.

شعار نمایشگاه کتاب انتخاب شد
علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به‌عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.‌ «بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی درسال۱۴۰۳نیزخواهدبود.شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته‌(۱۴۰۲)«آینده خواندنی است» بود.سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹اردیبهشت درمحل مصلی امام خمینی(ره)به شکل حضوری ودر سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.