دغدغه محیط زیستی در «نون خ» 

دغدغه محیط زیستی در «نون خ» 

محمدرضا علیمرادی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان از دغدغه محیط زیستی عوامل سریال «نون‌خ» تقدیر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با قدردانی از عوامل سریال نون خ، اظهار کرد: دغدغه محیط زیستی عوامل و دست اندرکاران این سریال در کنار نمایش جنبه‌ها و زیبایی‌های فرهنگی و هنری با ارزش مردم سیستان و بلوچستان قابل تحسین است.علیمرادی گفت: اولویت قرار دادن تنوع زیست محیطی، میراث طبیعی وفرهنگی،مسائل قومیت‌ها و اتحاد سیستان و بلوچستان نکات برجسته فصل5 از سریال نون‌خ است که نشان از تلاش فرهنگی همه‌جانبه رسانه و تلویزیون به‌عنوان سفیر حفظ محیط زیست دارد.  فصل پنجم نون‌خ که این شب‌ها روی آنتن شبکه یک است، به‌دلیل محتوا و مضمونی که دارد و همچنین سفر استانی که در داستان شروع کرده و اهالی این مجموعه از غرب ایران به جنوب و چابهار سفر کرده‌اند، نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. ضمن این‌که به‌دلیل توجهی که به استان سیستان و بلوچستان در این سری داشته، نظر بسیاری از اهالی این استان را جلب کرده است. 

«نقل نوا» در آی‌فیلم
شبکه آی‌فیلم  تلاش کرده آثاری را روی آنتن ببرد که حال و هوای خاطره‌انگیز دارد.  از مجموعه‌های قدیمی تا برنامه‌هایی که بسیاری از مخاطبان از آن  خاطره دارند. این شبکه در کنار پخش سریال‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیزی که در جدول‌پخش خود دارد، اقدام به تولید و پخش برنامه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف می‌کند.از جمله برنامه‌هایی که در حوزه موسیقی و با این محوریت تولید می‌شود. یکی از این برنامه‌های «نقل نوا» نام دارد. برنامه نقل نوا از جدیدترین تولیدات شبکه آی‌فیلم است که قصه‌ شکل‌گیری شعر و موسیقی‌های به‌یادماندنی ایران را روایت می‌کند و اطلاعات جذابی درباره مراحل ساخت ترانه‌های به‌یادماندنی به مخاطب ارائه می‌کند. تا‌کنون شش قسمت از برنامه نقل نوا تهیه و روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته است و به ترانه‌هایی چون «ای ایران»، «حالا چرا...» و «چنگ رودکی» ساخته زنده‌یاد روح‌ا... خالقی، «میرزا کوچک‌خان» ساخته سیدمحمد میرزمانی، «کاروان شهید» ساخته محمدرضا لطفی و «زنگ شتر» ساخته استاد ابوالحسن صبا  پرداخته است.گفتنی است، قسمت‌های دیگر این برنامه در حال تولید است که به محض آماده شدن، در جدول پخش شبکه قرار می‌گیرد‌.

پویش «کابوست منم» برای نوجوانان کلید خورد
پویش «کابوست منم» در قالب یک پویش سراسری از سوی شبکه یک کلید خورده که محور خود را تمرکز بر نوجوانان گذاشته است. این پویش که در ادامه عملیات وعده صادق و برای همراهی نوجوانان است، در قالب ویدئویی با اجرای مجری برنامه نوجهان تولید و پخش شده است.مجری در انتهای ویدئو خطاب به دیگر نوجوانان می‌گوید: «اگر امکان تماس با کابینه جنگ رژیم صهیونیستی داشتی، چه می‌گفتی. دو دقیقه جلوی دوربین بگو، ضبط کن و برای ما بفرست.»