«آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا

«آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا

نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «آرامش در سکوت» از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق برپا می‌شود. این نمایشگاه انفرادی شامل آثار مهسا خان‌احمدی است.

مهسا خان‌احمدی متولد ۱۳۶۳ و کارشناس رشته تصویرسازی و فارغ‌التحصیل کاردانی رشته گرافیک دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال ۸۰ تاکنون در فعالیت‌ها و مسابقات هنری شرکت کرده است. وی که از کودکی از نعمت شنوایی و تکلم بی‌بهره بوده امروز با افتخار به عنوان جوان برتر ایرانی بر سکوی افتخار ایستاده است. وی موفقیت‌های بسیاری در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد از جمله حضور در مسابقات بین‌المللی فنی و حرفه‌ای افراد دارای معلولیت (ابیلمپیک) که مهسا خان‌احمدی به عنوان نماینده ایران در آن شرکت کرد. دراین نمایشگاه ۲۱اثرهنری درابعاد متفاوت با موضوع تعالی انسانی و تکنیک رنگ روغن و اکریلیک به نمایش گذاشته شده است.

فردی، پدری مهربان برای اهالی ادبیات
ساسان ناطق، مدیر دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری در سالروز درگذشت امیرحسین فردی یاد و خاطره این نویسنده را با بازگویی خاطراتی کوتاه اما شیرین زنده کرد.وی گفت:مرحوم امیرحسین فردی را از زمانی‌که جوان‌تر بودم، می‌شناختم. بیشتر وقت‌ها او بود که سراغ جوانانی چون من که داستان و رمان را دوست داریم، می‌آمد. همیشه پیگیر جوان‌ترها بود و دوست داشت ببیند مشغول چه کاری هستند. او پدری مهربان برای ادبیات‌دوستان و مشاور و راهنمای خوبی برای کسانی که در این حوزه کار می‌کردند، بود. به یاد دارم که در دی ماه ۱۳۸۰ دومین جشنواره سراسری ادبیات داستانی کشور در ارومیه برگزار می‌شد و امیرحسین فردی دبیر جشنواره بود. آن سال با داستان «ما سه نفر بودیم» رتبه دوم جشنواره را کسب کردم. آنجا هم طبق معمول مرحوم فردی را در حال تشویق و انگیزه دادن به جوان‌ترها دیدم. این ویژگی خاص او بود؛ به عنوان مدیر و نویسنده‌ای که خود تولیدکننده است، به دنبال فعالیت و تولید بیشتر آثار توسط جوان‌ترها بود. چیزی که از او در نگاه اول به جا می‌ماند، مهربانی، پیگیری، مشاوره و نگاه پدرانه‌اش بود.

خواننده‌ای که در کنار حافظ خفت
امروز بیست وچهارمین سالگرددرگذشت نورالدین رضوی سروستانی،خواننده ومدرس آواز وموسیقی ایرانی است. رضوی سروستانی از محضر استادانی چون مرتضی محجوبی، احمد عبادی، رضا فروتن، سلیمان امیرقاسمی، علی‌اکبر شهنازی، اصغر بهاری و نورعلی‌خان برومند آموخت و ازسال۱۳۵۲ باهمکاری گروه‌های موسیقی شیدا،سماعی، درویش،مولوی، پرویز مشکاتیان، فرامرز پایور و حسین علیزاده کنسرت‌های بسیاری در ایران و خارج از ایران اجرا کرد. او هشتم اردیبهشت ۱۳۷۹ در ۶۴ سالگی درگذشت و پیکرش در حافظیه شیراز به خاک سپرده شد.