شلاق مجازات آزار شاخ‌های اینستاگرام

شلاق مجازات آزار شاخ‌های اینستاگرام

دو پسر جوان كه متهم بودند به بهانه گرفتن تست بازیگری، دو دختر جوان كه از شاخ‌های اینستاگرام بودند را فریب داده و در بیابان‌های شهرری مورد آزار قرار داده بودند از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و به شلاق محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یكم اسفندماه سال 97 به دنبال شكایت یك دختر جوان در دستور كار پلیس قرار گرفت. وی به ماموران گفت: دو پسرجوان كه ادعا می‌كردند دست اندركار تهیه فیلم‌های تبلیغاتی هستند به بهانه گرفتن تست بازیگری مرا آزار دادند.
 با این شكایت پرونده‌ای در این زمینه گشوده و تلاش برای ردیابی متهمان آغاز شد.
دختر جوان در تشریح جزییات ماجرا گفت: یك هفته پیش در اینستاگرام با پسرجوانی به نام كامران آشنا شدم كه ادعا می‌كرد دست‌اندركار تهیه فیلم تبلیغاتی است.او از من خواست تا برای شركت در شوی لباس تست بازیگری بدهم. حدود یك هفته در این خصوص در اینستاگرام با هم در ارتباط بودیم. تا این‌كه سیزدهم بهمن ماه پیامكی برایم فرستاد و گفت ساعت 8 شب یك راننده را دنبالم می‌فرستد تا برای انجام تست بازیگری به دفتر شركت تبلیغاتی بروم. ساعت 8 شب بود كه راننده یك پژو۲۰۶ سفید مقابل خانه مان در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی آمد و سوار ماشین شدم.
وی ادامه داد: در طی مسیر راننده متن فیلمنامه‌ای را به من داد و خواست تا آن را حفظ كنم. در محدوده بازار مبل یافت‌آباد بودیم كه راننده با یك نفر تلفنی صحبت كرد و گفت چون دفتر تبلیغاتی شان شلوغ است، بهتر است برای گرفتن تست بازیگری به دفتر شماره 2 در شهرری برویم. او مقابل یكی از مجتمع‌های فروش مبلمان در بازار یافت‌آباد توقف كرد تا این‌كه پسرجوانی كه مدعی بود فیلمبردار است سوار ماشین شد. ما به سمت شهرری حركت كردیم ولی راننده یكباره تغییر مسیر داد. من به آنها اعتراض كردم. حتی می‌خواستم خودم را از ماشین بیرون بیندازم، اما درها قفل بود. آنجا بود كه پسرجوانی كه خودش را فیلمبردار معرفی كرده بود به سمتم حمله كرد و مرا كتك زد. او و راننده بدون توجه به التماس هایم مرا كتك زدند و مورد آزار قرار دادند و   در تاریكی شب در بیابان‌های شهرری رهایم كردند.
با اظهارات دختر جوان ردیابی متهمان آغاز شد. در حالی كه تحقیقات پلیسی ادامه داشت دومین شكایت مشابه به پلیس رسید. شاكی دختر 19 ساله‌ای بود كه به همین شیوه در دام افتاده بود.
پلیس با اطلاعاتی كه از دو شاكی گرفت رد راننده پژو 206 را یافت و او و همدستش را بازداشت كرد. متهمان دیروز در حالی در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده و با حضور یك قاضی مستشار پای میر محاكمه ایستادند كه دو شاكی پرونده حضور نداشتند.
در این جلسه متهمان جرمشان را انكار كردند و گفتند شاكی‌ها با میل خودشان با آنها رابطه برقرار كرده‌اند.
متهم ردیف نخست گفت: من از چندماه قبل در اینستاگرام با دختر جوان آشنا شدم. او به من ابراز علاقه كرد و خودش با میل خودش همراهم آمد. من به زور به او تجاوز نكردم. چون از مدتی قبل با هم اختلاف پیدا كرده بودیم و من می‌خواستم رابطه‌ام را با او تمام كنم به دادگاه رفت و علیه من شكایت كرد. حتی اگر پزشكی قانونی هم آزار و اذیت او را تایید كند من این جرم را گردن نمی‌گیرم، چون بی‌گناهم.
دومین متهم نیز گفت: نخستین شاكی با دریافت پول اعلام گذشت كرده و این نشان می‌دهد ادعای او مبنی بر تجاوز به عنف دروغ بوده است. من و دوستم با دو دختر جوان رابطه دوستانه داشتیم ولی آنها را آزار ندادیم. آنها به دروغ چنین سناریویی را علیه ما مطرح كردند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرك‌های موجود در پرونده دو پسر جوان را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و هر كدام را به خاطر رابطه نامشروع به 99 ضربه شلاق 
محكوم كرد.