مرگ 2 سارق در تعقیب و گریز پلیسی

مرگ 2 سارق در تعقیب و گریز پلیسی

تعقیب و گریز پلیسی با سارقان كارگاه صنعتی، به كشته شدن دو متهم فراری و زخمی شدن زن همراه شان منجر شد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، صبح هفتم اردیبهشت امسال یكی از ماموران كلانتری ابوذر با بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از مرگ سارقی در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز ماموران و نیز زخمی شدن زن و مرد جوانی كه همراه او بودند، خبر داد. همزمان با دستور بازپرس جنایی تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا در یكی از محله‌های ابوذر حاضر شد. ماموران مشاهده كردند، پیكان وانتی كه آثار شلیك گلوله روی آن دیده می‌شد متوقف شده و همچنین یك مرد 35 ساله بر اثر اصابت شلیك گلوله پلیس در دم كشته شده است.
پرونده‌ای در این‌باره در دادسرای جنایی تهران تشكیل شد و تحقیقات از ماموران كلانتری مصطفی خمینی كه اقدام به این تیراندازی کرده بودند، آغاز شد .
مامور جوان كه ستوان سوم كلانتری بود به افسر تحقیق گفت: من و همكارم ساعت 2 و 55 دقیقه هفتم اردیبهشت امسال هنگام گشتزنی در جنوب پایتخت مشاهده كردیم دو مرد و یك زن كه سرنشینان خودروی پیكان وانت بودند از خودرو پیاده شدند  و با رفتن به سمت كارگاه صنعتی در همان حوالی در حال تخریب در آنجا و ورود به آن محل برای سرقت بودند. با اطمینان از این‌كه متهمان برای سرقت آمده‌‌اند، برای دستگیری آنها اقدام كردیم. سارقان با دیدن ما فرار كردند. من و همكارم نیز با خودروی پلیس به تعقیب متهمان پرداختیم و با اخطار به راننده از او خواستیم خودرو را متوقف كند، اما او بدون توجه به این اخطارها بر سرعتش افزود و فرار كرد. دزدان به‌دلیل سرعت زیاد با پنج دستگاه خودرو در اتوبان تصادف كرده و خسارت‌هایی به این خودروها وارد كردند.
 مامور جوان ادامه داد: خودروی متهمان را تعقیب كردیم تا این‌كه وارد حوزه كلانتری ابوذر شدیم . راننده خودروی متهمان با انجام حركات پر خطر سعی می‌كرد از دست ماموران فرار كند. ما نیز به سمت خودرو شلیك كردیم كه تعدادی از تیرها به لاستیك خورد و تعدادی از تیرها كمانه كرد و باعث زخمی شدن هر سه نفرشان شد و یكی از آنها بعد از توقف خودرو فوت شد. 
 در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد مرد كشته شده و دو همراه زخمی او علاوه بر این‌كه معتاد به شیشه بوده‌اند دارای سابقه كیفری در زمینه سرقت‌های خرد و سرقت از كارگاه‌های صنعتی هستند و از مدتی قبل به خاطر همین سرقت‌ها تحت تعقیب پلیس قرار داشته‌اند.
 تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران از طریق مسؤولان بیمارستان با خبر شدند دومین مردی كه در این تعقیب و گریز پلیسی زخمی شده بود فوت شده است. بنابراین با مرگ او تعداد قربانیان این پرونده به دو نفر رسید. شیوا، زن جوانی كه در این حادثه زنده مانده بود برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شد.
شیوا در جریان تحقیقات قضایی گفت: چندی پیش در پاتوق معتادان با شهرام آشنا شدم و به هم علاقه‌مند شده و با او ادواج كردم. او و دوستش وحید سارق كارگاه‌های صنعتی بودند. 
آنها حتی دوبار هم به همان كارگاه صنعتی كه شب حادثه رفته بودیم، مراجعه كرده و وسایلی را از آنجا سرقت كرده و فروخته بودند. شب حادثه برای سومین‌بار برای سرقت از آنجا رفته و من برای اولین‌بار بود كه همراه شوهرم و دوستش برای سرقت می‌رفتم. قصد سرقت داشتیم كه ماجرا لو رفت و پلیس متوجه موضوع شد و تعقیب‌مان كرد كه در این تعقیب و گریز شوهرم و دوست او فوت شدند.
با توجه به گفته‌‌های متهم زن كه تنها شاهد ماجرا بود، برای او قرار قانونی صادر شد، تحقیقات از او در حالی ادامه دارد كه خانواده‌های دو سارق كشته شده با حضور در دادسرای جنایی تهران از مامور كلانتری بابت مرگ پسران خود در تیراندازی مرگبار شكایت كردند. با دستور بازپرس جنایی قرار شد كه تیمی از اداره اسلحه‌شناسی تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره تحقیق كند تا مشخص شود مامور جوان در زمان تعقیب و گریز خودروی سارقان از قانون به‌كارگیری سلاح استفاده كرده یا نه؟