قیمت بلیت اتوبوس ۲۰ درصد افزایش یافت

قیمت بلیت اتوبوس ۲۰ درصد افزایش یافت


قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به طور رسمی از خرداد امسال ۲۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۶ قیمت بلیت اتوبوس با افزایش قیمت مواجه نبود و در سال ۱۳۹۷ نیز قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد و از خرداد افزایش یافت. با این حال در سال ۱۳۹۸ و طبق اعلام محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، قرار بر این شد قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ امسال با افزایش ۲۰ درصدی همراه شود و با اتمام این ایام به وضعیت قبل بازگردد.
هرچند با گذشت حدود ۴۵ روز از ابتدای سال در حالی كه قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز با افزایش ۲۰ درصدی همراه و پس از آن بر مبنای نرخ‌های سال ۱۳۹۷ محاسبه شد، اتحادیه تعاونی‌های مسافربری درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کرد كه این اعمال افزایش، نیازمند اخذ مجوزهای دولتی از مراجع ذی‌ربط از جمله ستاد تنظیم بازار بود كه از خرداد امسال با این میزان افزایش قیمت موافقت شده است.
احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌كه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط ارائه شد، گفت: با اتمام ایام نوروز قیمت بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه كردیم و با توجه به این‌كه هیأت دولت در ارتباط با افزایش قیمت دستورالعملی صادر كرده بود، باید مراحل قانونی این موضوع طی می‌شد.