می‌توانیم در جمع 6 تیم برتر دنیا باشیم

محمود افشاردوست، كارشناس والیبال از لیگ ملت‌ها می‌گوید

می‌توانیم در جمع 6 تیم برتر دنیا باشیم


تیم دوم در لیگ ملت‌های والیبال. آن هم بعد از برزیل. شاید اگر كمی خوش‌شانس‌تر بودیم و می‌توانستیم برزیل را شكست بدهیم، قاعده كمی فرق می‌كرد. با این حال نتایج ایران در این دوره و تا اینجای كار قابل دفاع بوده است. با محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون و كارشناس فعلی والیبال درباره عملكرد ملی پوشان حرف زده‌ایم كه در زیر می‌خوانید.
به نظر شما عملكرد ملی پوشان تا اینجای مسابقات چطور بوده است؟
من كه می‌گویم عالی و برای آن هم دلیل دارم. بیایید آن دو هفته را به دو قسمت تقسیم كنیم. اگر بگوییم در هفته اول عالی بوده‌ایم، می‌توانیم برای هفته دوم بگوییم خوب.
قبول دارید كه مقابل برزیل كمی گیر داشتیم و...
پیش می‌آید. من می‌گویم مقابل آرژانتین، برزیل و ژاپن خوب بودیم. یعنی نمره‌ای كه می‌شود داد نمره خوب و قابل قبولی است، اما من می‌گویم بچه‌های ایران شایسته از این بهتر هم هستند.
روز گذشته خیلی از رسانه‌ها از مصدومیت بعضی از بازیكنان به دلیل فشار بالای مسابقات نوشتند. این موضوع اعضای كادر فنی و همچنین هواداران را نگران كرده است.
مصدومیت همیشه مثل یك سایه دنبال بازیكنان است، اما خب از دست دادن بازیكن در تورنمنتی به این مهمی فقط دستان سرمربی را می‌بندد. با این حال ما بازیكنان جایگزین خوبی داریم كه می‌توانند خیلی از خلا‌ها را جبران كنند. ضمن این‌كه یك سرمربی می‌داند كه تركیب اولیه خودش را چطور بچیند. در هر صورت امیدوارم اتفاق خاصی برای ملی پوشان نیفتد.
تا المپیك زمان زیادی باقی نمانده است و این هم نگران‌كننده است.
شك نداشته باشید سرمربی تیم خودش حواسش به این چیزها هست، چون بدون شك پیش‌بینی آسیب‌دیدگی و خیلی از این موارد می‌شود.  ما داریم از بیرون به ماجرا نگاه می‌كنیم و در بطن قضیه نیستیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده یا می‌افتد.
پیش‌بینی شما از پایان این مسابقات چیست؟ ضمن این‌كه در ایران هم میزبان هستیم.
پیش‌بینی خیلی سخت است. ما تیم خوبی داریم و همان‌طور كه گفتید در ایران هم میزبان هستیم. از امتیازهای لازم كه خارج از خانه كسب كرده‌ایم باید حداكثر استفاده را بكنیم. من كه امید زیادی دارم تا تیم ملی به مرحله نهایی صعود كند.