ال كلاسیكو در سئـول

كره‌جنوبی - ایران؛ ساعت 15 و 30 دقیقه امروز به وقت تهران

ال كلاسیكو در سئـول

 بدون برد مقابل ایران در هفت سال اخیر و تنها یك برد مقابل ایران در 14 سال اخیر. این كارنامه ضعیف كره‌جنوبی مقابل تیم ملی كشورمان در 12 بازی آخر دو تیم است؛ كارنامه‌ای كه وقتی پائولو بنتو، آن را مرور كرد خطاب به هواداران فوتبال كره‌جنوبی گفت؛ شما مدتهاست كه لبخند زدن را در مقابل ایران فراموش كرده‌اید!
در چنین فضایی دو قدرت برتر فوتبال آسیا، از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز، در شهر سئول برگزاركننده مهم‌ترین بازی دوستانه امروز و امشب فیفا هستند. دیداری مهم برای مارك ویلموتس بلژیكی كه می‌خواهد عیارش را روی نیمكت ایران به رخ بكشد و مهم‌تر برای پائولو بنتوی پرتغالی كه در اقدامی عجیب قول داده تیم كره‌جنوبی در این بازی دوستانه ایران را شكست خواهد داد!
سرمربی تیم ملی كره‌جنوبی در نشست خبری پیش از این دیدار دوستانه گفت: فكر می‌كنم تیم ملی ایران بعد از جام ملت‌های آسیا تغییراتی داشته است و ثبات را در این تیم شاهد بودیم. آنها تیم بیست و یكم رده بندی فیفا هستند و می‌دانم در پنج بازی اخیر، كره‌جنوبی نتوانسته ایران را شكست دهد و چهار بازی را باخته است. با این حال در این بازی دوستانه تنها به كسب پیروزی فكر می‌كنیم و می‌خواهیم در كنار هواداران‌مان ایران را شكست دهیم.
بنتو افزود: در بازی با استرالیا به نسبت بازی با كلمبیا تغییراتی داشتیم و در بازی با ایران هم احتمالا این تغییرات ادامه خواهد داشت. البته هر مربی دوست دارد بهترین‌ها را در تركیبش داشته باشد. من هم دوست دارم تمام بازیكنانم قابلیت ایجاد تغییر در نتیجه و تأثیرگذاری بالایی در بازی داشته باشند. چیزی دیگری كه به دنبال آن هستم این است كه بازیكنان از قدرت ذهنی بالایی برخوردار شوند تا فشار بسیار شدیدی روی حریف ایجاد كنند و به سرعت به دفاع و حمله ملحق شوند.
كره‌جنوبی در حالی به مصاف تیم ملی ایران می‌رود كه در سه بازی دوستانه قبلی اش استرالیا را یك بر صفر، كلمبیا را 2 بر یك و بولیوی را یك بر صفر شكست داده بود. هر سه بازی هم بعد از شكست یك بر صفر كره‌جنوبی مقابل قطر و حذف از جام ملتهای آسیا برگزار شد، حال آنكه تیم ملی بعد از شكست مقابل ژاپن، مدت‌ها در بلاتكلیفی به سر می‌برد و تنها بازی دوستانه‌اش را همین چند روز پیش با سرمربی جدیدش مارك ویلموتس انجام داد و توانست تیم سوریه را با 5 گل از پیش‌رو بردارد.
 بازی شماره 31
مصاف امروز ایران و كره‌جنوبی سی و یكمین مصاف دو تیم است. بد نیست بدانید هیچ یك از قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا این تعداد بازی رودررو مقابل هم ندارند و بازی ایران و كره‌جنوبی، پرتكرارترین بازی مهم در قاره آسیا به‌شمار می‌رود. همانطور كه پائولو بنتو هم اشاره كرد، كره‌جنوبی در 5 بازی آخرش ایران را شكست نداده و البته از آن بدتر، حتی نتوانسته دروازه ایران را برای یك بار باز كند. در واقع آخرین برد و آخرین گل زده كره‌جنوبی مقابل ایران برمی‌گردد به مرحله یك‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2011 كه كره با گل دقیقه 105 یون بیت ـ گاران ایران را شكست داد. در مجموع در 30 بازی قبلی دو تیم 13 برد سهم ایران بوده و 9 بار هم كره‌جنوبی بازی را برده است.
 تیزر عجیب كره‌ای‌ها علیه ایران
فدراسیون فوتبال كره‌جنوبی تیزر عجیبی قبل از دیدار با تیم ملی فوتبال ایران منتشر كرد كه با انتقادات زیادی حتی در خود كشور كره روبه‌رو شده است. در این تیزر كره‌ای‌ها بازیكنان ایران را به انجام فوتبال كثیف و فریب داور متهم كرده‌اند. به‌دنبال پخش این تیزر برخی سایت‌های معتبر كره‌ای به انتقاد از این رفتار غیرحرفه‌ای پرداختند.