2 فیلم متفاوت در مسیر تولید

2 فیلم متفاوت در مسیر تولید


 این‌روزها و در شرایط کرونا دو فیلم متفاوت در حال فیلمبرداری  است که احتمالا در صورت اکران در ایام پساکرونایی و از بین رفتن بیماری، می‌توانند مخاطبان زیادی را به سینما بکشانند. دو فیلم که اولی به واسطه نقش‌آفرینی متفاوت حسین مهری کنجکاوی برانگیز است و دومی به دلیل کارگردانی منیر قیدی.
 نقش‌آفرینی متفاوت حسین مهری در «مزون کار»
فیلم کوتاه «مزون‌کار» به کارگردانی سجاد قراگزلو و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی هم‌اکنون در مراحل پایانی مونتاژ و صداگذاری قرار دارد و به‌زودی آماده نمایش خواهد شد. در این فیلم حسین مهری، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون با گریم و ظاهری کاملا متفاوت به ایفای نقش پرداخته که برای اولین بار تصاویری از وی منتشر شده است. حسین مهری که حضور در فیلم‌های سینمایی زنبور کارگر، ماجرای نیمروز؛ رد خون، زرد و سریال‌های زیر هشت،همه چیز آنجاست، نابرده رنج، تا ثریا و... را در کارنامه خود دارد در مزون‌کار برای اولین بار با چهره و لباس زنانه مقابل دوربین رفته است. سازندگان مزون‌کار، قصد دارند این فیلم را برای حضور در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی آماده نمایش کنند. احسان کریمی، شیما افسری، میترا افضلی، مرجان رشیدی، بهروز حسینی، فرامرز فرمانی و عاطفه تیموری دیگر بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
 «دسته دختران» در پس تولید
فیلم سینمایی «دسته دختران» که به کارگردانی منیر قیدی با نگاهی آزاد و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته شده، وارد مرحله پس‌تولید شد. فیلم سینمایی دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری که با نگاهی آزاد و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته شده، وارد مرحله پس‌تولید شده است. دسته دختران، تصویری از مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدای جنگ است. فیلمبرداری این فیلم در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز و تهران انجام شده و برای نخستین بار در جشنواره فجر امسال نمایش داده می‌شود. نیکی کریمی،پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی و مهدی حسینی‌نیا، بازیگران این فیلم سینمایی هستند. دسته دختران، محصول بنیاد سینمایی فارابی است. برخی از عوامل تولید این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: منیر قیدی، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری، فیلمنامه: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی، بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان،مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حمید نجفی‌راد، موسیقی: ستار اورکی و... .