بیانیه همکاران بابک خرمدین

بیانیه همکاران بابک خرمدین


چندی پیش ماجرای قتل بابک خرمدین موجب واکنش‌های زیادی شد. یکی از این واکنش‌ها از سوی مدرسان دانشگاهی در رشته‌های سینما و تئاتر بود. گروهی که خرمدین را هم‌صنف خود می‌دانند.
بابک خرمدین سابقه ساخت فیلم و کار در حوزه سینما را داشته .در بخشی از این بیانیه آمده است:
ما امضاکنندگان این متن به‌عنوان همکاران دانشگاهی مرحوم آقای بابک خرمدین اعتراض خود را نسبت به نشر اتهاماتی علیه وی که موجب ترسیم چهره‌ای منفی از ایشان در جامعه‌ملتهب از مواجهه با این فاجعه شده است، اعلام می‌داریم.
ما به‌عنوان همکاران دانشگاهی ایشان اعلام می‌کنیم شخصیتی که از بابک خرمدین می‌شناختیم، انسانی متین، مؤدب، بی‌حاشیه، منطقی و متعهد بود. ایشان فردی اندیشمند و مدرسی مجرب و بسیار محبوب بود؛ لذا هرگز در اندیشه‌مان چنین تصویری که از وی ساخته شده، جای نمی‌گیرد. درواقع نمی‌توانیم بر اساس صحبت‌های پدر ایشان، باور کنیم این مرد محجوب دانشگاه، آن هتاک جفاپیشه خانه و خانواده باشد. آنانی که وی را در محیط خانواده می‌شناختند نیز این تصویر را مردود می‌انگارند. مگر او به عشق خانه و خانواده ترک غربت نکرد و به وطن برنگشت؟ پس چگونه در مخیله آدمی می‌گنجد که او برای آزار والدینش رجعت کرده باشد؟
حرف ما این است، حتی درصورتی‌که به فرض محال، آنچه راجع به مرحوم خرمدین ذکرشده درست باشد، بازهم اشاعه این اخبار در این حال و احوال، دون شأن انسانی است و تنها روح آزرده این دوست فقید را آزرده‌تر می‌کند.
در میان اسامی زیادی که پای این بیانیه وجود دارد، نام‌هایی مانند ثریا قاسمی،اصغر آبگون ، سید رضا اورنگ ، عطاءا... کوپال ،کاوه اویسی، مریم ایرانمنش،اسماعیل براری و شهاب شهنام به چشم می‌خورد.