متعهدانه و بی‌طرفانه در خدمت کاندیداها هستیم

رئیس رسانه ملی در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری:

متعهدانه و بی‌طرفانه در خدمت کاندیداها هستیم

رئیس رسانه‌ملی در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های قانونی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امیدوارم این دوره از انتخابات به جشنواره عظیم ملی و زمینه‌ساز وحدت، اقتدار و عظمت مردم ایران تبدیل شود. به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، دکتر علی‌عسکری ابتدای این مراسم با قدردانی از تلاش کارکنان رسانه‌ملی برای برنامه‌ریزی تبلیغات سازمان صداوسیما گفت: در این عرصه ما بی‌طرفانه و متعهدانه در خدمت نامزدها هستیم تا زمینه یک انتخاب صحیح فراهم شود. رئیس رسانه‌ملی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران یک عطیه بزرگ الهی به ملت ایران و یادگار بزرگ امام راحل عظیم‌الشأن رحمت‌ا... علیه است، گفت: با رهبری این پیر فرزانه و اسطوره ملی ما امام راحل عظیم‌الشأن و با حماسه انقلاب اسلامی عملا جمهوری اسلامی در ایران بنیانگذاری شد. وی افزود: مردم ایران رژیم ستمشاهی تحت سلطه نظام جهانی را سرنگون و جمهوری اسلامی را برقرار کرد همان چیزی که با اراده ملت ایران شکل گرفت. رئیس رسانه‌ملی با بیان این‌که در طول حیات انقلاب اسلامی ‌با اراده مردم همه نهادهای جمهوری اسلامی یا مستقیم یا غیرمستقیم با انتخاب ملت ایران شکل گرفته است، گفت: این مردم ایران هستند که برای اداره کشور ریل‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ می‌کنند.

 رئیس رسانه‌ملی با اشاره به دوران حیات امام راحل گفت: در آن دوران و همین‌طور در سه دهه ولایت و امامت مقام عظمای ولایت، همه انتخاب‌ها به این ترتیب با حضور پر شور مردم انجام شده است. وی با بیان این‌که اکنون در معرض سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران هستیم ابراز امیدواری کرد این دوره از انتخابات به جشنواره عظیم ملی و زمینه‌ساز وحدت، اقتدار و عظمت مردم ایران تبدیل شود.
رئیس سازمان صداوسیما سپس از انقلاب اسلامی ایران به عنوان شکل جدیدی از تحول یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی هم جمهوریت است و هم اسلامیت و نظامی‌بر پایه دین و مردم‌سالاری که پدیده‌ای جدید در دنیاست. وی افزود: جمهوری اسلامی عصر جدیدی را رقم زده که در آن ملت می‌تواند در مقابل زورگویی‌ها و طمع‌ورزی‌های نظام سلطه ایستادگی کند و زندگی مستقل خودش را ادامه دهد.
دکتر علی‌عسکری با بیان این‌که در چهل سالی که از انقلاب گذشته ملت ایران قدرتمندانه، عزتمندانه و مقتدرانه اقتدارش را حفظ کرده و هنوز هم در حال رشد است، گفت: در عین حال جمهوری اسلامی ایران همیشه در معرض کینه‌ورزی‌های دشمن بوده است؛ در ابتدای انقلاب چه کینه‌ورزی‌ها و دشمنی‌هایی شد و سپس جنگ‌تحمیلی را به مردم ما تحمیل کردند اما نتوانستند غلبه کنند. وی افزود: پس از هشت‌سال دفاع‌مقدس به‌خصوص در سال‌هایی که نظام اسلامی توانست تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را گسترش دهد دیدید که خود آمریکایی‌ها بیان کردند که ایران اقتدار و برتری نظامی آمریکا را در منطقه شکسته و آن را از بین برده است. دکتر علی‌عسکری تأکید کرد: دشمنان ما متوجه شدند که با این ملت سلحشور و شجاع نمی‌توانند جنگ‌نظامی کرده و بر آنها غلبه کنند پس به جنگ‌نرم پناه آوردند. رئیس رسانه‌ملی با تأکید بر این‌که دشمن در این انتخابات نیز با عملیات روانی، دروغ‌پردازی، سیاه‌نمایی، ندیدن خوبی‌ها و موفقیت‌ها، بزرگنمایی ضعف‌ها و فتنه‌گری برای دلسردکردن مردم ایران تلاش می‌کنند، گفت: دشمن اوج فتنه، جنگ‌روانی و جنگ‌رسانه‌ای و جنگ‌نرم را برای دلسردکردن ملت ایران به کار می‌گیرد و ما امیدواریم که ان‌شاءا... انتخابات بسیار فاخر و ارزشمند برگزار شود و ملت ایران بتواند اقتدار، عظمت و وحدت خود را به اصطلاح قدرت‌های دنیا نشان بدهد و آینده زیبا و بهتری را رقم بزند.
دکتر علی‌عسکری در این مراسم از سخنان رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با دانشجویان یاد کرد و گفت: ایشان از تحول صحبت کردند و فرمودند ما در کشور مشکلاتی داریم البته مشکلات در تمام دنیا هست در همه کشورها هست در همه زمان‌ها هم بوده است در کشور ما هم مشکلات هست اما برای این‌که آینده بهتری رقم بزنیم باید دولتی تحول‌خواه داشته باشیم و همه دانشجویان، شخصیت‌ها و انسان‌ها باید با دید تحولی به زندگی خود و به آینده کشور بنگرند.»
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تأکید ایشان که فرمودند، تحول دوگونه است یا به سمت قهقرا و پذیرش هنجارهای نظام سلطه یا به سمت انقلاب و تحکیم قدرت‌ملی و موفقیت ملت ایران، گفت: بنابراین اصل بر این است که تحول باید باشد اما تحولی با اهداف انقلاب و حفظ منافع ملت ایران و ان‌شاءا... همین خواهد شد.
دکتر علی‌عسکری با تأکید بر این‌که افرادی که با تجربه هستند باید دارای این خصلت باشند و از جوانان استفاده کنند، گفت: این جوان‌ها می‌توانند تحول را به ثمر بنشانند و شرایط بهتری را فراهم کنند. وی افزود: رئیس‌جمهور آینده اگر بتواند از جوانان نخبه مؤمن، انقلابی و کارآمد استفاده کند می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را سریع و جهشی حل کند و آینده بهتری را رقم بزند. وی از ملت بزرگ ایران خواست: در ۲۸خرداد که روز رأی‌گیری است همه اقشار ملت از نخبگان، دانشجویان، استادان، کارگران، کشاورزان، مهندسان، طلاب، علما، بزرگان، جوانان و همه خانواده‌های کشور به میدان بیایند و رأی‌شان را به صندوق بریزند تا انتخاب پرشوری داشته باشیم و با برگزاری انتخاباتی عادلانه و درست ثمره خوبی برای آینده ملت ایران فراهم کنیم و یک موفقیت بزرگ دیگر برای کشور رقم بخورد.




مردم با وجود مشکلات و سختی‌ها در صحنه انتخابات حضور داشته باشند
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در این مراسم گفت: ملت گرانقدر ایران به‌خوبی با جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه آشنا هستند و می‌دانند که امروز ایران جایگاه ویژه‌ و اقتدار بالایی دارد.
دادستان کل کشور با بیان این مطلب افزود: این جایگاه مرهون دو مؤلفه مهم است؛ اول حضور و پشتوانه مردمی و در صحنه‌بودن است و مردم از اولین روزهای حرکت این انقلاب تا به امروز همراه نظام بوده‌اند.
وی مؤلفه دیگر را نقش بی‌بدیل رهبری امام راحل در دهه اول پیروزی انقلاب و پس‌ از آن رهبری‌های رهبر معظم انقلاب چه در مسائل داخلی و چه در مسائل منطقه‌ای و جهانی دانست و گفت: تصویر این نقش را در رهبری این کشتی در دریای متلاطم می‌توان دید و امیدواریم این پرچم به دست صاحب اصلی و حقیقی انقلاب سپرده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین جلوه‌های حضور و پشتوانه مردمی‌برای نظام، حضور در مرحله انتخابات به‌ویژه انتخاب ریاست‌جمهوری است که مردم با انتخاب خود سکان مدیریت کشور را به مدت چهارسال به دست فردی که از طرف شورای‌نگهبان اصلح شناخته‌شده است، می‌سپارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به اهمیت این حضور ادامه داد: ممکن است ما در خانه خود و در درون کشور با برخی مسائل و مشکلات و ضعف مدیریت‌هایی مواجه باشیم، چه‌بسا نسبت به برخی از مسائل و ضعف مدیریت‌ها هم گله‌مند باشیم که البته گله‌مندبودن و اعتراض‌داشتن به کاستی‌ها حق هر شهروندی است اما تأکید می‌کنم هیچ‌یک از این اعتراضات یا گله‌مندی‌ها نباید ما را از حضور در صحنه انتخابات بازدارد.
وی تصریح کرد: گله و اعتراض به‌جای خود اما حضور، ضروری است چراکه دنیا شاهد جریان انتخابات است و امیدوارم مردم عزیز با حضور پرشور خود درسی به آنان که باید بیاموزند بدهند و تکلیف خود را ادا کنند.
دادستان کل کشور اظهار کرد: البته مسوولان‌امر نیز تکلیف دارند تمام توان خودشان را در مسیر رفع مشکلات به کار بگیرند و امیدواریم مردم با انتخاب اصلح، زمینه را برای رفع مشکلات فراهم کنند.
حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به جایگاه حقوقی نامزدها، آنها را در جایگاهی مهم دانست و گفت: قطعا شأن نامزدهای عزیز بالاتر از آن است که در مدت‌زمان انتخابات بخواهند تخلفی کنند.