ناكامی نقشه غرب در شامات

بشار اسد با كسب 95 درصد آرا بار دیگر رئیس‌جمهوری سوریه شد

ناكامی نقشه غرب در شامات

پیروزی دوباره بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، آن هم در سایه مشاركت مردمی گسترده، مولد ناكامی‌های عمده‌ای در صف دشمنان امنیت و حكومت سوریه و منطقه بوده است. علی‌رغم سنگ‌اندازی‌های مختلف مقامات سیاسی آمریكایی و اروپایی، انتخابات در سوریه با استقبال شهروندان این كشور برگزار شد. انتخاباتی كه نتیجه و خروجی آن، هرگز مطلوب بازیگران غربی و صهیونیستی نبود.

حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه كه بیانیه نتایج انتخابات را در جمع نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی قرائت كرد، گفت: «بشار حافظ اسد با كسب 95/1 درصد آرا، منصب ریاست جمهوری عربی سوریه را احراز كرد. بر این اساس، بیش از ۱۴ میلیون نفر معادل بیش از ۷۸ درصد واجدین شرایط، در انتخابات سوریه شركت كردند. در همین حال محمود مرعی، نامزد دیگر انتخابات ۴۷۰هزار و ۲۷۶ رای، 3/3 درصد آرا و عبدا... سلوم عبدا...، دیگر نامزد انتخابات ۲۱۳ هزار و ۹۶۸ رأی، 1/5 درصد از آرای شركت‌كنندگان در انتخابات را از آن خود كرد. مردم سوریه پس از شنیدن نتایج انتخابات، در سرتاسر شهر‌های این كشور به خیابان‌ها آمدند تا این پیروزی را جشن بگیرند.
قدردانی بشار اسد از مردم سوریه
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بعد از اعلام پیروزی‌اش در پیامی از تمامی سوری‌ها به خاطر احساس ملی‌گرایی بالا و مشاركت چشمگیرشان در این اقدام ملی قدردانی كرد.
بشار اسد خاطرنشان كرد: «در پایان روند انتخابات و آغاز مرحله كار، رحمت از آن روح شهدای پاك ما باد كه اگر آنها نبودند، سوریه باقی نمی‌ماند، مجروحان ما شفا یابند، درود فراوان به مردان ارتش عربی سوریه قهرمان. به خاطر جانفشانی‌های همه آنها و به خاطر آینده كودكان سوریه و جوانانش، باید از فردا مرحله كار را شروع كنیم تا امید به ساختن سوریه آن‌طور كه باید باشد، بیشتر كنیم.»
دولت‌های چین و روسیه پیروزی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در انتخابات این كشور را به وی تبریك گفتند. به نوشته رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تبریك به اسد گفت: «چین و سوریه دوستان سنتی خوبی هستند. چین قویا از سوریه در محافظت از حق حاكمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود حمایت می‌كند».
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز در پیامی جداگانه پیروزی اسد در انتخابات سوریه را تبریك گفت و بر حمایت مسكو از دمشق در مبارزه با تروریست‌ها، تقویت ثبات سیاسی و بازسازی‌ این كشور تأكید كرد.
در مقابل، ایالات متحده آمریكا و اتحادیه اروپا در عین این‌كه نتوانستند نارضایتی عمیق خود را از پیروزی اسد در انتخابات سوریه مخفی كنند، از تایید انتخابات در سوریه و به رسمیت شناختن پیروزی اسد، اجتناب كرده‌اند!
اهمیت پیروزی اسد در انتخابات سوریه
پیروزی معنادار و قاطع بشار اسد در انتخابات سراسری سوریه، نقطه آشكارساز بازسازی موفقیت‌آمیز قدرت حكومت و مردم سوریه در مواجهه با دشمنان این كشور است. از سال 2011 میلادی تاكنون، دولت‌های دموكرات و جمهوریخواه در آمریكا به همراه رژیم صهیونیستی و كشورهایی مانند عربستان سعودی و تركیه، از هیچ‌گونه اقدامی در راستای سرنگونی نظام حاكم بر سوریه و استقرار تروریست‌های تكفیری در دمشق فروگذار نكردند. با این حال، قدرت و فداكاری شهدای مقاومت سبب شد تا سوریه به آغوش مردم این كشور بازگردد. ارتش سوریه، حزب‌ا... لبنان و رزمندگان مدافع حرم ضمن سركوب خلافت خودخوانده و متوحش داعش در نقاط مختلف سوریه، این كشور را از شر وجود این گروه تروریستی - تكفیری پاكسازی كردند. پس از سرنگونی داعش در سوریه، تلاش دوباره غرب و متحدان آن جهت بازسازی و احیای داعش در مناطق مرزی سوریه آغاز شد. حضور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریكا (كه خود به همراه اوباما و هیلاری كلینتون از موسسان داعش بود) در این روند تاثیرگذار بوده است. با این حال پیروزی دوباره بشار اسد در انتخابات سوریه و حمایت گسترده شهروندان سوری از وی، جای چندانی برای مانور كاخ سفید و متحدان آن در سوریه باقی نخواهد گذاشت. آنچه مسلم است، این‌كه بشار اسد و متحدان آن، گارد بسته خود را در مقابل دشمنان غربی، صهیونیستی و دیگر دشمنان سوریه و منطقه حفظ خواهند كرد.
ثمره مقاومت را در سوریه می‌بینیم
اسماعیل نجدت انزور، نماینده پارلمان سوریه درخصوص پیروزی اخیر بشار اسد و تحولات سیاسی اخیر دمشق به جام‌جم می‌گوید: «ما ثمره مقاومت را در سوریه مشاهده می‌كنیم. این‌كه امروز دنیا قدرت سوریه را به رسمیت می‌شناسد و حتی برخی كشورهایی كه تا دیروز در مقابل ما قرار گرفته بودند، خواستار حضور و برقراری دوباره روابط هستند، منبعث از قدرت مردم و مقاومت در برابر توطئه‌هایی بود كه سوریه طی سال‌های اخیر با آن رو‌به‌رو شده بود.»
نجدت انزور در ادامه تاكید كرده است:« ما هرگز از اهداف خود عقب‌نشینی نكردیم و تسلیم دشمنان و رعب‌آفرینی آنها نشدیم. بدون شك همچنان پیگیر حقوق مردم خود و اراضی خود خواهیم بود و بر آزادسازی جولان و قدس از چنگال رژیم صهیونیستی تاكید داریم. دنیا مشاهده كرد كه چگونه تروریست‌ها
(داعش و گروه‌های تروریستی -تكفیری)
را در نقاط مختلف سوریه و با مقاومتی گسترده نابود كردیم. ما نشان دادیم كه اهل عقب‌نشینی از سرزمین و حقوق خود نیستیم.