تاریخ برگزاری اسکار ۲۰۲۲ اعلام شد

تاریخ برگزاری اسکار ۲۰۲۲ اعلام شد


آکادمی اسکار اعلام کرد که نود و چهارمین دوره را مانند سال‌های پیش از پاندمی کرونا برگزار می‌کند. مهر به نقل از ددلاین نوشت، در حالی که انتظار می‌رفت جوایز اسکار نود و چهارم به تاریخ‌های پیش از پاندمی بازگردد و ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود، اما برگزاری مسابقات پربیننده سوپربول که قرار است ۱۳ فوریه در لس‌آنجلس انجام شود و مسابقات المپیک زمستانی که ۴ تا ۲۰ فوریه برگزار خواهد شد، موجب شده تاریخ‌ها درست با تاریخ‌های برگزاری هر سال مطابقت نداشته باشد و اسکار سال 2022 روز یکشنه 27 مارس مصادف با 7 فروردین برگزار شود.
گفته شده اسامی نامزدها نیز سه‌شنبه ۸فوریه اعلام می‌شود. گرچه این تاریخ‌ها به معنی یک ماه زودتر از آن چیزی است که امسال و در ۲۵ آوریل برگزار شد، اما هنوز یک ماه با تاریخ اصلی برگزاری اسکار در سال‌های پیش از این تفاوت دارد. زمان نهایی برای پخش فیلم‌هایی که می‌خواهند در این رقابت حضور داشته باشند نیز ۳۱ دسامبر تعیین شده که جلوتر از دوره قبل است.
نکته اینجاست فیلم‌هایی که در رقابت اسکار شرکت می‌کنند در واقع به جای ۱۲ ماه، حدود ۱۰ ماه وقت دارند تا در سالن‌های سینما اکران شوند. جوایز مدیران آکادمی (جوایز گاورنرز) هم که امسال به‌دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره بازمی‌گردد و دو ماه زودتر از معمول ۱۵ ژانویه برندگانش را معرفی می‌کند. مراسم ناهار دسته‌جمعی نامزدهای اسکار هم که در اسکار نود و سوم به‌دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره برگزار می‌شود و دوشنبه ۷ مارس این گردهمایی شکل می‌گیرد.