مرور و عبور

مرور و عبور

شهریه مدارس غیرانتفاعی اعلام شد
میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه‌، پیش‌دانشگاهی و هنرستان‌ها اعلام شد. شهریه دوره ابتدایی در تهران 138 هزار تومان، در مراکز استان 90 هزار تومان و در شهرستان‌ها 78 هزار تومان است. شهریه دوره راهنمایی در تهران 175‌ هزار تومان، در مراکز استان 115 هزار تومان و در شهرستان‌ها 100 هزار تومان اعلام شد. برای دوره متوسطه هر واحد نظری در تهران 7500 تومان، در مراکز استان‌ 5500 تومان و در شهرستان‌ها 5000تومان است. برای دوره پیش‌دانشگاهی هر واحد نظری 8500 تومان در تهران، 6500 تومان در مراکز استان و 6000 تومان در شهرستان‌ها اعلام شد. (‌صفحه 13‌)


«خادم» رئیس فدارسیون کشتی شد
انتخابات فدراسیون کشتی با 77 روز تاخیر برگزار شد و امیررضا خادم به‌عنوان رئیس این فدراسیون برای چهار سال آینده معرفی شد.
خادم قبل از رأی‌گیری در فرصت پنج دقیقه‌ای که داشت درباره برنامه‌هایش گفت: تلاش خواهم کرد از تمامی نیروهایی که می‌توانند باعث سربلندی کشتی ایران شوند استفاده کنم. (‌صفحه 15‌)


رهبر معظم انقلاب: مجلس در راس امور است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تاکید بر جایگاه والای مجلس، مردم را عامل تعیین‌کننده و ریشه عمیق نظام اسلامی دانستند و تصریح کردند: مجلس شورای اسلامی مظهر حضور مردم و به‌معنای حقیقی کلمه در راس امور است.  ایشان با اشاره به نقشه گسترده، برنامه‌ریزی شده و پیچیده دشمنان جمهوری اسلامی تصریح کردند: دشمن تلاش دارد تا با حل نشدن مشکلات اقتصادی و همزمان تهاجم پرحجم تبلیغاتی بر ضد باورهای مردم به اسلام، جهاد، اصل انقلاب، امام، قانون اساسی و تمام مقدسات و گرفتن جرات اقدام از دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی و ایجاد جو ملتهب سیاسی و هیجانی نظام اسلامی را به‌طور طبیعی در ذهن مردم به‌ویژه جوانان ناکارآمد و آینده را یاس‌آلود جلوه دهد. (صفحات یک و دو‌)



نظر علی لاریجانی
درباره مناظره‌های انتخاباتی

دکتر علی لاریجانی، رئیس سازمان صدا و سیما گفت: هدف این سازمان در تبلیغات ریاست‌جمهوری تاکید بر انتخابات برنامه‌محور است. این برنامه‌ها از حدود چهار ماه قبل آغاز شده و هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم حجم این برنامه‌ها به اهمیت حضور مردم در سرنوشت خودشان می‌پردازد. تلاش ما این است که انتخابات برنامه‌محور را در اختیار مردم قرار دهیم و سابقه تبلیغات در سایر کشورها نشان می‌دهد که آنها از روش‌های احساس‌برانگیز برای جهت‌دادن به اراده اجتماعی استفاده می‌کنند و برای نظام اسلامی موجب افتخار است در فضایی آرام نامزدهای ریاست‌جمهوری برنامه‌های خود را بر‌اساس عدالت و تساوی به مردم ارائه کنند. (‌صفحه 2‌)



هشدار محسن رضایی درباره 4 سال آینده
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد: در چهار سال آینده ملت ایران با بحران‌های جدی روبه‌رو خواهند شد. محسن رضایی که در دانشگاه آزاد نجف‌آباد سخنرانی می‌کرد‌، گفت: سه بحران معیشتی، ناامنی و هویت پیش‌روی ملت ایران است و رئیس‌جمهوري آینده با این چالش‌های جدی روبه‌روست و باید به آنها توجه جدی کند. نمودهای این بحران شامل بیکاری، کم‌ درآمدی و تبعیض اقتصادی است. (‌صفحه 16)