کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

تصادف خودروی پژو 405 با تریلر پنج کشته
و 11 مصدوم برجای گذاشت. این دو خودرو بعدازظهر پنجشنبه ششم خرداد امسال، در تونل شماره۱۰ محور یاسوج به اصفهان تصادف کردند. سرنشینان خودروی پژو 405 از اتباع افغان بودند که در این حادثه چهارنفراز آنها همراه راننده ایرانی فوت شدند و 11افغان مصدوم نیز راهی بیمارستان شدند.
قطار ترنست یزد- تهران در حوالی بادرود به علت نقص فنی متوقف شد. این قطار با 200سرنشین در دو کیلومتری محدوده بادرود - نطنز به علت نقص فنی و اتصال میل گاردن قطار به خط آهن، دچار آتش‌سوزی و دودگرفتگی شد که نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند و شعله‌های آتش خاموش شد. این حادثه کشته و مصدومی نداشت.
پسر سه‌ساله ساکن یکی از روستاهای بخش «شیرین سو» شهرستان کبودرآهنگ براثر برخورد با تراکتور فوت شد. این کودک همراه مادر خود به بازار رفته بود که به‌دلیل بی‌احتیاطی و نبود مراقبت لازم، با یک دستگاه تراکتور برخورد کرد و فوت شد.
کشف جسد مردی در رودخانه شهرچایی ارومیه، پلیس را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرد. فردی جسد این مرد را در داخل رودخانه شهرچایی ارومیه یافت و به پلیس گزارش داد. مأموران در محل حاضرشده و جسد را از داخل رودخانه بیرون آوردند. علت مرگ او مشخص نبود و مدارک هویتی همراه نداشت.
شاگرد مغازه طلافروشی که 5کیلو و500گرم طلا سرقت کرده و متواری بود، بازداشت شد. مرد طلافروشی به کلانتری 11 بندر ترکمن استان گلستان رفت و شکایت کرد که مقداری از طلاهای مغازه‌اش به سرقت رفته است. تحقیقات پلیسی دراین‌باره آغاز و در بازبینی دوربین‌های مداربسته شاکی مشخص شد زنی که به‌عنوان شاگرد در آن طلافروشی فعالیت می‌کند، رفت‌وآمدهای مشکوک داشته است. به او ظنین شده و وی را زیر نظر گرفتند که پی بردند این زن قصد خروج از کشور و رفتن به کشور ترکیه را دارد. مأموران با ورود به آنجا متهم را شناسایی کردند و او بازداشت شد. متهم اعتراف کرد در یک سال گذشته به‌عنوان شاگرد در این طلافروشی کار می‌کرده و طی چند مرحله توانسته 5کیلوو 500گرم طلا را که ارزش آن میلیاردی بوده، سرقت کند. با لورفتن ماجرا فرار او از کشور را ناکام ماند.
تصادف خودروی سواری پژو با تیبا در محور زاهدان به زابل شش کشته داشت. در بررسی‌های اولیه در محل تصادف مشخص شد این تصادف به علت حادثه انحراف به چپ سواری پژو 405 رخ داده است. راننده هر دو خودرو و چهار نفر دیگر از سرنشینان خودروها درصحنه تصادف فوت شدند.
ریزش آوار در یک کانال حفاری‌شده در جنوب تهران منجر به مرگ یک نفر شد. حادثه ریزش دیواره‌های یک کانال در شهرری، جاده امین‌آباد، جنب دانشکده دامپروری به آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان به محل اعزام شدند. بررسی‌ها حاکی از این بود که محل حادثه، یک طرح عمرانی بوده و در آن به عرض حدود8 و عمق 6متر برای انتقال آب در بخش‌های جنوبی تهران و قرار دادن لوله، حفاری صورت گرفته است. زمانی که کارگران در این کانال مشغول کار بودند،یکباره بخشی از دیواره تخریب و مردی 48ساله زیرحجم زیادی از خاک در آن محبوس شد. با توجه به این‌که طرح عمرانی و فعال بود، عملیات آواربرداری در آنجا با استفاده از بیل مکانیکی صورت گرفت و آتش‌نشانان با ایمن‌سازی کامل و سپس به‌صورت دستی عملیات آواربرداری را ادامه دادند و توانستند مرد میانسال را از زیر آوار خارج کننداما اوفوت شده بود.
بقایای جسد کارگردان میانسال که قربانی جنایت خانوادگی شده بود در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد. بابک خرمدین، کارگردان سینما بیست و ششم اردیبهشت امسال از سوی والدین سالخورده‌اش که مرتکب قتل داماد و دختر خانواده هم شده بودند درمحله اکباتان به قتل رسید و عاملان جنایت جسد او را مثله کردند. بقایای کشف‌شده از جسد وی روز پنجشنبه ششم خرداد امسال، در طبقه بالای هوشنگ گودرزی در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده شد.
آتش‌سوزی خانه‌ای در اروندکنار آبادان، جان مادرودختری را گرفت. آتش‌سوزی این خانه به آتش‌نشانی گزارش شد. زمانی که نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و شعله‌های آتش را خاموش کردند با جسد مادر 26ساله و دختر 7ساله‌اش روبه‌رو شدند. هنوز معلوم نیست که علت این آتش‌سوزی مرگبار چه بوده که تحقیقات پلیس و آتش‌نشانان در این رابطه ادامه دارد.