اهمیت حفظ بعد مردمی برنامه‌های دهه کرامت

اهمیت حفظ بعد مردمی برنامه‌های دهه کرامت


حجت‌الاسلام سعیدی، با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه، اظهار کرد: معرفی سیره اهل‌بیت(ع) در گره‌گشایی از مردم محور فعالیت‌های دهه کرامت باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه‌(س) میزبان ۳۲ نهاد و دستگاه عضو در ستاد بزرگداشت دهه کرامت در بستر فضای مجازی بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌محمد سعیدی در این نشست مجازی طی سخنانی با اشاره به واقعه غدیر خم و انتخاب حضرت امیر‌(ع) به‌عنوان اولین امام‌شیعیان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز قبل از خاکسپاری امام خمینی‌(ره) به‌عنوان ولی‌فقیه معرفی شدند و انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان ولی‌فقیه موجب شد که کشور، منطقه و جهان تحت تأثیر مدیریت عالی ایشان قرار بگیرند، بسیاری از نظریه‌پردازان امروز به پیشگویی‌های معظم‌له توجه دارند، پیشگویی‌های ایشان همواره به عنوان یک پدیده خاص و قابل توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: شهادت امام صادق(ع)، ولادت حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا(ع) مصادف با ایام دهه کرامت بوده و انتخاب شعار «خدمت کریمانه؛ گره‌گشایی به رسم اهل بیت‌(ع)» شعار محتوایی و مناسبی برای این ایام است، اهل‌بیت‌(ع) در عمر با برکت خود همواره گره‌گشای مسلمانان و حتی پیروان سایر مذاهب بودند. تولیت آستانه مقدسه  حضرت فاطمه معصومه‌(س) افزود: امام علی‌(ع) در بخشی از نامه خود به مالک‌اشتر می‌نویسد: «مردم دو دسته‌اند، دسته‌ای برادر دینی تو و دسته دیگر همانند تو در آفرینش هستند»؛ این نشان می‌دهد که نگاه اسلام فراتر از فرقه‌ها و مکاتب است. وی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) در امور کلان و خرد نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و فقهی گره‌گشا بودند بنابراین امسال در این ایام و با توجه به انتخاب شعار دهه باید از این ویژگی ائمه‌(ع) با مردم سخن بگوییم. این انتخابات باید گره‌گشای کار مردم باشد و شخص منتخب به مردم خدمت کریمانه داشته باشد، شرکت حداکثری در انتخابات اهمیت دارد.
وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان این‌که دهه کرامت درس بزرگ حمایت از قشر محروم در قالب مواسات و کمک مؤمنانه را به همراه دارد، افزود: مردم باید بدانند هرجا پرچم اهل‌بیت‌(ع) بلند می‌شود گر‌ه‌گشایی از سوی این ولی‌نعمتان صورت می‌گیرد؛ بنابراین دهه کرامت باید همراه با خدمات و گره‌گشایی کریمانه و به نام اهل بیت گره بخورد تا مردم بیش از پیش این مساله را درک کنند.
باید دهه کرامت را با عمل و خدمت خود با یاد اهل‌بیت‌(ع) گرامی بداریم و تلاش کنیم که برنامه‌های این ایام از بُعد مردمی بودن خارج نشود.