اعتراض پزشكان هندی به كارزار «یوگا كووید را نابود می‌كند» !

اعتراض پزشكان هندی به كارزار «یوگا كووید را نابود می‌كند» !


هزاران پزشك در سراسر هند خواستار دستگیری یك استاد بسیار پرطرفدار یوگا شدند كه ادعا می‌كند یوگا جلوی ابتلای افراد به كووید-۱۹ را می‌گیرد و می‌گوید استفاده از داروهای متداول پزشكی برای درمان كووید، تاكنون باعث مرگ هزاران بیمار كرونایی در كشور شده است. به گزارش یورونیوز، بابا رامدِو، مرشد هندی كه در زمینه پزشكی سنتی برای خودش امپراتوری بزرگی درست كرده و مریدان زیادی دارد، ماه گذشته گفت كه همه‌گیری كرونا ثابت كرد داروهای مدرن، حاصل «دانشی احمقانه و شكست خورده» است. او همچنین ادعا كرد كه صدها هزار نفر از بیماران كرونا در هند «به دلیل استفاده از داروهای شیمیایی مرسوم مرده‌اند». پزشكان هندی در روز سه‌شنبه یكم ژوئن (۱۱خرداد) كه به صورت نمادین آن را «روز سیاه» اعتراضات نامیده‌‌اند، عكس‌هایی از خودشان را در شبكه‌های اجتماعی با بستن بازوبند سیاه و هشتگ «رامدِو را بازداشت كنید» همرسان كردند.
انجمن پزشكان وابسته به «ایمز»، یكی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های دولتی دهلی‌نو، اظهارات رامدو را «رسوایی» خوانده است. این مرشد هندی كه یكی از طرفداران سرسخت نخست‌وزیر نارندرا مودی است، به درخواست وزیر بهداشت، حرف‌های خود را پس گرفت و گفت كه فقط پیام‌های واتس‌اپی دیگران را نقل می‌كرده است.
اما او دوباره با بیان این‌كه نیازی به واكسن كرونا ندارد و با یوگا و آیورودا، از خود در برابر بیماری محافظت می‌كند، اعتراضات بیشتری را برانگیخت. بابا رامدو یك شبكه تلویزیونی و یك شركت بزرگ به نام «پاتانجالی آیوروِد» دارد كه ارزش آن به چند صد میلیون دلار می‌رسد و در فروشگاه‌هایش كه در همه جا وجود دارد، همه چیز از خمیردندان گرفته تا شلوار جین
فروخته می‌شود.