نسخه Pdf

رونمایی از قابلیت‌های تکنیکی در آخرین کنفرانس اپل

رونمایی از قابلیت‌های تکنیکی در آخرین کنفرانس اپل

 از مدت‌ها قبل کاربران و هواداران محصولات اپل منتظر WWDC 2021 بودند تا از آخرین رخدادهای این شرکت مطلع شوند. اپل در جریان این کنفرانس از IOS15 و WatchOS 8  رونمایی کرد و از همان لحظه آن را برای تمامی کاربرانی که گوشی‌های S6 و اپل واچ سری 3 به بالا دارند فعال کرد که در ادامه نگاهی به جدیدترین ویژگی‌های این سیستم عامل می‌اندازیم. نوتیفیکیشن‌ها یکی از اصلی‌ترین تغییرات در آی‌او‌اس 15 بودند.  این اعلان‌ها حالا براساس تعامل کاربران با اپ‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند و به کاربران امکاناتی مثل «لطفا مزاحم نشوید» یا «تمرکز» را می‌دهد. قابلیت جدیدی که در این کنفرانس از آن رونمایی شد Live Text بود.  این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که نوشته‌های داخل تصویر را به شکل متن‌های دیجیتالی در بیاروند. البته ویژگی تبدیل نوشته به متن دیجیتالی قبلا هم توسط شرکت‌های مختلف دیگری مثل گوگل ارائه شده بود اما اپل آن را به روش ساده‌تری در اختیار کاربران قرار داده است. برای امتحان کردن این قابلیت کافی است، گوشی خود را به سمت یک تخته سیاه پر از متن یا یک کتاب بگیرید و نوشته‌های آن را کپی و در واتس‌اپ یا تلگرام یا نوت‌پد گوشی خود کپی کنید. اپل تاکنون اطلاعات زیادی از این ویژگی منتشر نکرده‌است اما ادعا کرده که این ویژگی می‌تواند طبیعت، حیوانات، نقاشی‌ها و کتاب‌ها را نیز شناسایی کند. به نظر می‌رسد این ویژگی رقیبی جدی برای گوگل لنز باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید آی‌او‌اس 15 وضعیت آب و هواست.
این برنامه امکانات جدیدی دارد و به انیمیشن‌های پس‌زمینه بیشتری برای نشان دادن وضعیت آب و هوا مجهز شده‌است. ناگفته نماند اپل‌مسنجر خود را هم به‌روز‌رسانی کرده و قابلیت به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها و پادکست‌ها را در اختیار کاربران قرار داده‌است.در واچ او‌اس 8 اما شرکت اپل روی تنفس کاربران تمرکز کرده‌است. ویژگی که می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کاربران کمک کند. همچنین و دو فعالیت ورزشی جدید تای‌چی و پیلاتس نیز به این سیستم عامل اضافه شدند.
 واکنش کاربران چه بود؟
در همان شب اول کنفرانس شرکت اپل؛ محصولات جدید این شرکت به ترند اول توییترفارسی و انگلیسی زبان تبدیل شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی از قابلیت‌های جدید آی‌او‌اس15 به‌ویژه Live Text استقبال کردند.
 آمادگی ذهنی برای حذف پورت‌ها
این شرکت در کنار معرفی نسخه جدید مک‌او‌اس با نام Monterey، از ویژگی جذاب
Universal Control هم رونمایی کرد که کاربران با کیبورد مک‌بوک می‌توانند آیپد خود را هم کنترل کنند، همچنین مرورگر سافاری قابلیت اشتراک‌گذاری بین دیوایس‌های دیگر را پیدا کرده‌است. کارشناسان این حوزه می‌گویند قابلیت
Universal Control یک نوع آمادگی ذهنی به کاربر برای حذف پورت‌ دیوایس‌ها در سال‌های آینده است.