نفتالی بنت نسخه بدلی نتانیاهو

نفتالی بنت نسخه بدلی نتانیاهو


نفتالی بنت، سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌و‌ششمین كابینه این رژیم شد. «یائیر لاپید» نیز در نشست كنست سوگند یاد كرد تا به عنوان دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ رژیم صهیونیستی لقب بگیرد.
یكشنبه‌شب در جلسه‌ای پرآشوب كه به اخراج چند عضو كنست از جلسه انجامید، بنت با كسب 60 رأی موافق و 59 رأی مخالف به نخست‌وزیری رسید. او قرار است به مدت دو سال تا 27 آگوست 2023 نخست‌وزیر باشد تا بعد یائیر لاپید تا نوامبر 2025 جای او را در این مقام بگیرد. نفتالی بنت سال 1972 در حیفا، در اراضی اشغالی متولد شده است. او مانند نتانیاهو در بخش نیروهای ویژه «سایریت ماتكال» ارتش اسرائیل فعالیت كرده است.
وی در سال 2021 به ریاست حزب «خانه یهودی» رسید و طی سخنرانی‌های آتشینی علیه فلسطینیان توانست شمار كرسی‌های این حزب را چهار برابر كند. از اظهارت مشهور او لزوم كشتن فلسطینیان اسیر به جای آزاد كردن آنهاست. او نیز قائل به شهرك‌سازی در اراضی اشغالی می‌باشد و از جدی‌ترین مخالفان برپایی كشور فلسطین است. گرچه از نفتالی بنت به عنوان نخست‌وزیری مذهبی (در رسانه‌های رژیم صهیونستی و كشورهای غربی) یاد می‌شود، اما او برخلاف یهودیان، مشكلی با ازدواج همجنس‌گرایان ندارد! او در عرصه سیاسی گفتمان دینی افراط‌گرا را دنبال می‌كند و مدافع شهرك‌سازی است، بارها خواستار سیاست‌های سختگیرانه با ایران شده و نتانیاهو را به كم‌كاری در این عرصه متهم كرده است.