بازی صهیونیست‌ها با آتش

بازی صهیونیست‌ها با آتش


موافقت کابینه جدید اسرائیل با برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم نشان داد صهیونیست‌ها همچنان در مسیر تنش‌آفرینی در مناطق اشغالی حرکت می‌کنند.
دولت نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید صهیونیست‌ها در حالی در یکی از اولین تصمیم‌های خود با برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز موافقت کرد که پیش از این، گروه‌های مقاومت و همچنین سازمان ملل خواستار جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی شده بودند. سازمان ملل متحد در روزهای گذشته با اشاره به تصمیم صهیونیست‌ها برای برگزاری این راهپیمایی در قدس، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود توافق آتش‌بس بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی بسیار شکننده است و ما خواستار اجتناب از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز هستیم.گردان‌های ابوعلی مصطفی نیز اعلام کرده بود: اقدامات تحریک‌آمیز سران رژیم‌صهیونیستی و شهرک‌نشینان بازی با آتش و تجاوزی خطرناک است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.
سخنگوی گردان‌های ابوعلی مصطفی خطاب به اشغالگران گفت: جنگ شمشیر قدس باید برای شما عبرت شده باشد. تا دیر نشده است عبرت بگیرید.ماهر مزهر، یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین از تصمیم فلسطینی‌ها در پاسخ به راهپیمایی پرچم خبر داد. وی گفت: گروه‌های نظامی در آماده باش کامل هستند و در صورتی که رژیم‌اشغالگر از خطوط قرمز عبور کند یا بر تجاوزات خود بیفزاید، وارد عمل خواهند شد.
راهپیمایی پرچم قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با سالروز اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد و چند بار به تاخیر افتاد اما سرانجام با پافشاری نتانیاهو و تصویب دولت نفتالی بنت، این راهپیمایی در دستور کار قرار گرفت.