پرچم واژگون صهیونیست‌ها

راهپیمایی پرچم در سرزمین‌های اشغالی با حضور اندک شهرک‌نشینان و تغییر مسیر راهپیمایی همراه شد

پرچم واژگون صهیونیست‌ها

شکست راهپیمایی موسوم به پرچم در اراضی اشغالی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشته است. اگرچه مقامات رژیم‌صهیونیستی قصد داشتند از حضور گسترده شهرک‌نشینان و حرکت به سوی قدس اشغالی به عنوان دو مولفه ستیزه‌جویانه در راهپیمایی استفاده کنند اما حضور اندک شهرک‌نشینان و تغییر مسیر راهپیمایی بر اثر هشدار مقاومت، این راهپیمایی را به مصداق شکست دیگری برای رژیم‌اشغالگر قدس تبدیل کرد.

پس از آن‌که در جریان جنگ ۱۹۶۷ میلادی میان اعراب و رژیم‌صهیونیستی، شهر قدس به طور کامل به اشغال صهیونیست‌ها در آمد. گروهی از شهرک‌نشینان اولین بار سال ۱۹۷۴ یک راهپیمایی با عنوان پرچم برپا کردند. شهرک‌نشینان تندروی یهودی در جریان این راهپیمایی، شعارهایی علیه مسلمانان و مقدسات دین مبین اسلام سر می‌دهند و با دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز در محله‌های اسلامی شهر قدس به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام اهانت می‌کنند. امسال نیز مقامات رژیم‌صهیونیستی پس از شکست در جنگ 12روزه در غزه، سعی داشتند از طریق هدایت صدها هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی به محل راهپیمایی، برای ساکنان قدس خط و نشان کشیده و به عبارت بهتر، روحیه از دست‌رفته خود را احیا کنند اما نتیجه این بازی، به سود صهیونیست‌ها رقم نخورد.
حمایت 5000 نفره از راهپیمایی پرچم
شهر اشغالی قدس سه‌شنبه شب، شاهد راهپیمایی به اصطلاح پرچم شماری از شهرک‌نشینان بود. تعداد آنها در نهایت به زور به5000 نفر می‌رسید. مقامات ارشد و شهرک‌نشینان رژیم‌صهیونیستی از مدتی قبل خود را برای برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم آماده کرده و برای حضور گسترده در آن فراخوان داده بودند. اما آنچه جهانیان شاهد آن بودند، حضور کمرنگ شهرک‌نشینان در این راهپیمایی بود. در این میان، گروه‌های مقاومت هشدار داده بودند حضور شهرک‌نشینان در قدس و توهین آنها به مقدسات مسلمانان و ملت فلسطین، عواقب و تبعاتی جبران‌ناپذیر برای آنها در بر خواهد داشت. همین هشدار جدی و معنادار کافی بود تا بسیاری از صهیونیست‌ها، با وجود حضور بیش از 2000 نیروی امنیتی و نظامی صهیونیست در قدس، از شرکت در این راهپیمایی صرف‌نظر کنند.
روزی که صهیونیست‌ها دوباره در هم شکستند
با توجه به این‌که راهپیمایی موسوم به پرچم، نخستین فراخوان جمعی شهرک‌نشینان و مقامات رژیم‌اشغالگر قدس پس از جنگ 12روزه غزه محسوب می‌شد، بسیاری از مقامات سیاسی و نظامی این رژیم تصور می‌کردند با تجمعی گسترده در قدس ( علیه ملت فلسطین) مواجه خواهند شد اما در نهایت چنین واقعه‌ای رخ نداد.
فراتر از آن، جوانان فلسطینی در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی دور جدیدی از مبارزه خود با صهیونیست‌ها را با ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف این منطقه آغاز کردند که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، باعث وقوع ده‌ها آتش‌سوزی در آنجا شده است. در شهر اشغالی قدس به‌ویژه در اطراف بخش قدیمی این شهر از جمله اطراف باب العامود و باب الساهره نیز درگیری‌های شدیدی بین شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست روی داد که در جریان آن تعدادی از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.
رمزگشایی از تغییر مسیر راهپیمایی پرچم
در نهایت، پس از عقب‌نشینی بسیاری از صهیونیست‌ها در خصوص حضور در راهپیمایی پرچم، برگزارکنندگان این راهپیمایی توهین‌آمیز ناچار شدند مسیر آن را تغییر دهند. فوزی برهوم، سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای خبر داد مسیر راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی تغییر پیدا کرد.
بر این اساس، مواضع شجاعانه مقاومت و تصمیمات سرنوشت‌ساز آن، رژیم‌صهیونیستی را مجبور کرد مسیر این راهپیمایی را تغییر دهد. برهوم در این خصوص می‌گوید: این راهپیمایی به دور از مسجدالاقصی برگزار شد. این تغییر مسیر، تأییدی بر تحقق معادله بازدارندگی است که نبرد شمشیر قدس آن را به وجود آورد. مقاومت فلسطین همچنان سپر حمایتی از ملت این کشور است و رفتار رژیم‌صهیونیستی است که مسیر و ماهیت برخورد میدانی با آن را تعیین می‌کند.
غلبه اراده ملت فلسطین بر صهیونیست‌ها
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد راهپیمایی پرچم که با حمایت نظامیان اشغالگر صورت گرفت، نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند که قدس شرقی به زور اشغال شده است. در قسمتی از این بیانیه آمده است: شهروندان قدس موفق شدند با ایستادگی و جنبش مسالمت‌آمیز، از هویت قدس، حمایت و اراده ملی خود را بر رژیم‌صهیونیستی تحمیل کنند. راهپیمایی پرچم، تصویر و جوهر اشغالگری و تبعیض‌آمیز بودن رژیم‌صهیونیستی را به بدترین شکل ممکن نشان داد؛ به نحوی که قدس به یک پادگان تبدیل شد.
جنایات بی‌پایان رژیم‌صهیونیستی
از سوی دیگر، جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه فلسطینیان در سایه سکوت وقیحانه نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد ادامه دارد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند یک زن فلسطینی قصد حمله به نظامیان در شمال شرق قدس اشغالی را داشته است. شبکه قدس به نقل از کانال ۱۳تلویزیون رژیم‌صهیونیستی گزارش داد اشغالگران مدعی شده‌اند این زن قصد داشته با یک خودرو، نظامیان صهیونیست را در نزدیکی روستای حزما در شمال شرق قدس اشغالی با خودرو زیر بگیرد، سپس با سلاح سرد به آنها حمله کند. طبق گزارش منابع فلسطینی، نظامیان رژیم‌صهیونیستی پس از این ادعا به سمت این زن تیراندازی کرده‌اند. این زن فلسطینی، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.
نظامیان رژیم‌صهیونیستی پس از تیراندازی به این زن فلسطینی، بدون هیچ‌گونه امدادرسانی تنها جان دادن او را نظاره کردند.




پیام آشکار به نفتالی بنت و صهیونیست‌ها
شکست راهپیمایی پرچم در اراضی اشغالی، پیام آشکاری را به نفتالی بنت و دیگر مقامات رژیم‌اشغالگر قدس مخابره کرده است. این پیام، مربوط به اصالت و اهمیت قدس شریف است. فلسطینیان نه‌تنها راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها را به شکست کشاندند، بلکه به تل‌آویو هشدار داده‌اند هرگونه تعرضی به قدس شریف، هزینه و تبعاتی جبران‌ناپذیر برای این رژیم خواهد داشت. این نخستین هشدار آشکار فلسطینیان به نفتالی بنت، یائیر لاپید و دیگر اعضای کابینه ائتلافی شکننده و ضعیف صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. هشداری که بی‌توجهی صهیونیست‌ها به آن، هزینه‌های زیادی را متوجه تل‌آویو و معدود حامیان غربی آن خواهدکرد.