برترین آموزش‌های کسب‌وکار جهان به روش ویدان

شرکت «تجارت‌ راه طلایی تینو» از جذاب‌ترین پلتفرم‌های آموزش کسب‌وکار است که توانسته امکان دسترسی به فایل‌های آموزشی برترین استادان جهان را در اختیار کاربران خود بگذارد

برترین آموزش‌های کسب‌وکار جهان به روش ویدان

آموزش مجازی از سال‌ها پیش در دنیا مطرح شد. اما طرفداران زیادی پیدا نکرد. با همه‌گیری کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مراکز آموزشی در دنیا، اقبال عمومی را به‌استفاده از این پلتفرم‌ها افزایش داد. در ایران هم بعد از شیوع کووید-19 استفاده از پلتفرم‌های آموزشی رشد بی‌سابقه‌ای کردند و در حوزه‌های مختلف توانستند کاربران بیشتری را جذب خود کنند. شرکت «تجارت راه طلایی تینو» از شرکت‌های دانش بنیان و موفق در حوزه آموزش مجازی در زمینه کسب‌وکار است که با عرضه پلتفرم «ویدان» توانسته است ویدئوهای آموزشی برتر دنیا را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

نشان تجاری «ویدان» زیرمجموعه‌ای از شرکت «تجارت راه طلایی تینو» در اواخر سال 96 کار خود را آغاز کرد. بنیانگذار اصلی این مجموعه، دکتر محمدمهدی ربانی، از مشاوران و استادان کسب‌وکار ایران در این حوزه است. در کنار او، دو هم‌بنیانگذار به نام‌های حامد صابری در بحث محتوا و بازاریابی و روح ا... نیاسر در مسائل فنی شرکت از زمان تأسیس
همکاری داشته‌اند.
حامد صابری می‌گوید: «شروع کار شرکت به اواخر سال 96 و آغاز به کار رسمی آن به تیر 97 بر می‌گردد. حیطه فعالیت ما در زمینه آموزش آنلاین است. ما پلتفرمی هستیم که دوره‌های آموزشی هم از استادان ایرانی و هم استادان درجه یک خارجی را خریداری کرده و پس از ترجمه، بازنویسی، دوبله و زیرنویس فارسی، با قیمت بسیار پایینی در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.»
«ویدان» مخزن آموزه‌های استادان دنیا
برای راه‌اندازی چنین شرکتی با رویکرد آموزش مجازی، دو هدف تعیین شده است؛ هدف اول اهمیت آموزش مجازی در دنیای امروز و هدف دوم «یادگیری موبایلی» است. صابری در این خصوص می‌گوید: «امروزه مقوله یادگیری الکترونیک در دنیا جای خود را به یادگیری موبایلی داده است، تمام آموزش‌ها در بستر موبایل اتفاق می‌افتد و بسیاری از سایت‌های آموزشی خارجی در این راستا حرکت می‌کنند و مخاطبان زیادی را در دنیا جذب خود کرده‌اند. این اهمیت به جایی رسیده که سایت‌ها در آموزش دانشجو و مخاطب با دانشگاه‌های طراز اول دنیا رقابت می‌کنند؛ برای مثال، سایت «کورسرا» با دانشگاه ایلینویز با هم در آموزش مشارکت می‌کنند. این دانشگاه از قدمتی 100 ساله برخوردار است. این موضوع در ایران مغفول مانده بود و زمانی که شروع به کار کردیم، رقبای خوبی وجود داشتند اما نوع کار آنها با هدفی که «ویدان» دنبال می‌کرد، متفاوت بود.»
این پلتفرم از ابتدا با ایده افزایش کیفیت آموزشی راه‌اندازی شد؛ به این معنی که اگر می‌خواست یک دوره آموزشی را در زمینه بازاریابی ارائه دهد، از برترین استادان دنیا استفاده می‌کرد که
به گفته هم‌بنیانگذار این شرکت، این ویژگی منحصر «ویدان» است و هیچ پلتفرم دیگری از آن برخوردار نیست.
بخش دیگری که «ویدان» به آن می‌پردازد، محتوای آموزشی است؛ به طوری که توانستند دسترسی به محتوای‌های آموزشی پرمخاطبی را که برای جوانان و مخاطب ایرانی آرزو بود، آسان کرد. برای مثال، مخاطبان ایرانی شاید به سختی می‌توانستند از دوره‌های آموزشی «آنتونی رابینز»، «دارن هاردی» و درکل، دوره‌های آموزش درجه یک دنیا که قیمت‌های بسیار بالایی داشتند، استفاده کنند. کاربرانی که
به زبان انگلیسی مسلط بودند، می‌توانستند از طریق اینترنت آنها را مشاهده کنند اما مخاطبان دیگر که به دنبال راه‌اندازی یک شغل جدید بودند تا با این علوم روز دنیا در این زمینه آشنا شوند، راهکار دیگری نداشتند. «ویدان» برای اولین بار در کشور دوره‌های آموزشی استادان خارجی طراز اول دنیا را خریداری کرد و
در اختیار کاربران قرار داد.
یک بار پرداخت، یک عمر استفاده
صابری به جام‌جم می‌گوید: «پلتفرم ویدان، چند منظوره است به طوری که کاربر همزمان می‌تواند هم از اپلیکیشن اندروید، هم از اپلیکیشن iOS و هم وب‌سایت به این پلتفرم دسترسی داشته باشد. نصب «ویدان» برای همه کاربران رایگان است و با ورود اولیه کاربر به اپلیکیشن، تعداد زیادی دوره آموزشی رایگان در اختیار او قرار می‌گیرد که می‌تواند از آن استفاده کند. علاوه بر این، دوره‌های آموزشی مختلفی هم در «ویدان» تعبیه شده است که کاربران برای مشاهده و استفاده از آنها باید هزینه‌ای پرداخت کنند.»
گفتنی است این پلتفرم آموزش مجازی هیچ محدودیت دسترسی ندارد به این معنا که با یک بار پرداخت هزینه برای یک دوره آموزشی، کاربر به طور مادام‌العمر به آن دوره دسترسی دارد و حتی در به روزرسانی‌های جدید دوره هم نیازی به‌پرداخت هزینه ندارد.  
هزینه دوره‌های آموزشی متفاوت است و از حدود 5000تومان شروع می‌شود. برخی دوره ها مانند آموزش نوشتن رزومه فقط 15هزار تومان هزینه دارد. اما دوره‌های جامعی هم در «ویدان» وجود دارد که با یک دوره فوق لیسانس برابری می‌کند؛ مانند دوره ام‌بی‌ای و دوره مربیگری (کوچینگ). دوره‌های یک‌ساله نیز هزینه‌های بالاتری دارند. در وب‌سایت و اپلیکیشن «ویدان»، قابلیت چت آنلاین تعبیه شده و کاربران می‌توانند در هر زمانی با پشتیبانی در ارتباط باشند.
همچنین ویدان آمادگی دارد تا در بحث آموزش‌های سازمانی، خدمات آموزشی به منظور ارتقای سطح کارایی و اثربخشی دستگاه‌های اجرایی برای کارمندان و کارکنان، برنامه‌ریزی و همایش برگزار کند.


حوزه‌های کسب‌وکار در رأس فعالیت شرکت
صابری، از مؤسسان «ویدان» عنوان می‌کند: «ما در فاز نخست فقط در حوزه‌های کسب‌وکار فعالیت می‌کنیم. در حال حاضر که دوسالی از فعالیت پلتفرم «ویدان» می‌گذرد، به‌دلیل همه‌گیری کرونا و رونق آموزش‌های مجازی، این پلتفرم در حوزه‌های کسب‌وکار شامل فروش، بازاریابی، رهبری، مدیریت و توسعه کسب‌وکار و مربیگری کسب‌وکار فعالیت کرده و برنامه ما این است که در سال‌های آینده سطح پلتفرم را جامع‌تر کرده و به مرور حوزه‌های دیگر را هم درگیر کنیم.»
شرکت تجارت راه طلایی «تینو» برای سه گروه از افراد روی «ویدان» برنامه‌ریزی کرده است. گروه اول، افرادی هستند که استعداد و انگیزه لازم را برای شروع کسب‌وکار دارند اما راه را برای پیش رفتن نمی‌دانند؛ «ویدان» در این دوره‌ها راه را به آنها نشان داده، ایده آنها را راه می‌اندازد، صرفا به افراد کمک کرده و آنها را در مسیر قرار می‌دهد. اما این خود افراد هستند که باید تلاششان را در این مسیر انجام دهند تا به موفقیت برسند. گروه دوم، افرادی هستند که کارمند بوده یا کسب‌وکار کوچکی دارند و به دنبال خروج از شرایط فعلی خود هستند که در آن در جا می‌زنند. اما گروه سوم، افرادی هستند که در کسب‌وکار خود فعالیت می‌کنند و اتفاقا موفق هم هستند و درآمد بالایی دارند اما به دنبال بزرگ‌تر کردن کسب‌وکارشان هستند تا آن را ارتقا دهند.
در حال حاضر، این شرکت دانش بنیان هم مخاطب مستقیم دارد و هم با شرکت‌های مختلف، بحث آکادمیک آموزشی آنها را انجام می‌دهد؛ شرکت‌هایی مانند ایران خودرو، شهرداری تهران، شرکت GISP بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات خودرو در ایران، چرم درسا و تعداد زیادی از شرکت‌ها که آموزش آکادمیک خود را بر عهده این شرکت دانش‌بنیان قرار داده‌اند. کارشناسان این مجموعه، کارمندان شرکت‌های متقاضی را بررسی و سپس سطح‌بندی کرده و براساس آن، دوره‌های حضوری و غیرحضوری را به آنها معرفی می‌کنند. پیگیری‌های لازم هم از طرف این شرکت انجام می‌شود به طوری که سطح‌ها را دنبال و آزمون‌های لازم را برگزار کرده
و درجه‌بندی ویژه به آنها داده می‌شود.