صدرنشینان رمضانی تلوبیون

با رصد استقبال مخاطبان در روزهای آغازین ایام ماه مبارک مشخص شد

صدرنشینان رمضانی تلوبیون

تلوبیون اصولا فرصت خوبی است برای افرادی که فرصت دیدن برنامه‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را در ساعات به‌خصوصی از تلویزیون ندارند. از این رو گاهی آمار تماشای برنامه‌ها و سریال‌ها در تلوبیون به‌نسبت تلویزیون بیشتر می‌شود. به‌خصوص برای افراد شاغل یا محصلی که فرصت پیگیری علاقه‌مندی‌های خود را از تلویزیون ندارند.

براین اساس‌هرازگاهی‌آماری‌منتشرمی‌شودکه حاکی ازبازدیدکاربرانی است که ازطریق این اپلیکیشن به تماشای برنامه‌هاو سریال‌های تلویزیون می‌نشینند. به‌تازگی خبرگزاری صداوسیما طی گزارشی به پربیننده‌های تلوبیون اشاره کرده است. آن هم دراین مدت کوتاهی که برنامه‌‎ها و سریال‌ها رنگ و بوی رمضانی به خود گرفته‌اند، تعدادی ازآنها توانسته‌اند گوی رقابت رااز باقی آثار در حال پخش بربایند. از جمله مجموعه‌های «زیرخاکی»، «هفت‌سر اژدها» و «رستگاری» که چند روزی است در کنداکتور پخش قرار گرفته‌اند. از بین برنامه‌ها نیز «زندگی پس از زندگی» به‌دلیل مضمونی که دارد و همواره در تمام فصل‌ها مورد توجه قرار گرفته، در کنار برنامه «محفل» پربیننده شده و برنامه‌های دیگری همچون «هلال»، «پناه»، «ماه خدا» و «ماه من» هم در میان پرمخاطبان بوده است. البته این تازه آغاز راه سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است که در این مدت کم رکورد زده‌اند. به‌طور قطع، این آمار به مرور زمان و با رسیدن نوروز، بیشتر خواهد شد. 
   
صدرنشینی «زیرخاکی»
شاید برای قضاوت زود باشد اما مجموعه طنز «زیرخاکی» که این شب‌ها فصل چهارم آن روی آنتن است، توانسته در همین چند روز ۴۵۷ هزار بیننده داشته باشد و در صدر این جدول قرار بگیرد؛ مجموعه‌ای به کارگردانی جلیل سامان که هرشب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود وطرفداران این سریال همچنان پیگیر ماجرا‌ها و اتفاقات فریبرز باغ‌بیشه و گنج زیرخاکی‌اش هستند.در این سریال بازیگرانی نظیر پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، اصغر نقی‌زاده، گیتی  قاسمی، محمد شیری و...به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
   
پرمخاطب مثل یک اژدها
سریال هفت‌سر اژدها تلاش کرده به یک سوژه خاص اشاره کند.مسأله فساد که به‌نوعی هفت‌سر یک اژدهاست و پرونده‌ای که گره‌هایش برای مخاطبان مشخص می‌شود.این سریال درهمین مدت کم، توانسته بیش از 256 هزار بازدید را  در تلوبیون برای خود ثبت کند. 
   
به وقت رستگاری در «ماه رمضان»
از آنجا که شرایط پخش جدیدترین سریال مسعود ده‌نمکی متفاوت است و هرقسمت ازاین سریال در تلوبیون زودتر از تلویزیون پخش می‌شود، تعداد بازدیدکننده‌ها به‌صورت دقیق مشخص نیست.اماشنیده‌ها حاکی ازاین است که «رستگاری» 88درصد میزان رضایت مخاطبانش را در پی داشته است. این یعنی این‌که رقابت بین سریال‌ها با وجود تفاوت درژانر، درحال سخت‌تر شدن است. در سریال رستگاری پویا امینی، مهدی سلوکی، سولماز حصاری، اکبر رحمتی و...به ایفای نقش  پرداخته‌اند. 
   
تعدادی از برنامه ها
 اما علاوه برسریال‌ها،برنامه‌های رمضانی هم پربازدید بوده‌اند. برهمین اساس،زندگی پس از زندگی هم آمار خود را از 482 هزار بازدید فراتر برده است.این برنامه با اجرای عباس موزون از پرمخاطب‌ترین آثار رمضانی است که گاهی در ایام ویژه دیگر همچون محرم هم راهی آنتن شده است. این برنامه روایتگر افرادی است که تجربه جدا شدن روح از بدن را داشته‌اند. برنامه مذکور هر روز پیش از افطار از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. 
برنامه دیگر، محفل با 210 هزار بازدید است که در قالب یک برنامه قرآنی پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدحسین هاشمی گلپایگانی است که فصل گذشته آن هم در رمضان پیشین راهی آنتن شد. 
 برنامه پرمخاطب دیگر، هلال است که 160 هزار بازدید را به ثبت رسانده است.  هلال ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است. این برنامه با اجرای محمد دلاوری پخش‌می‌شود. 
سایر برنامه‌های رمضانی هم در این ایام مخاطبان خاص خود را چه در هنگام افطار و چه در زمان سحر دارد. این برنامه‌ها  نیز در تلوبیون به آمار خوبی دست یافتند که با ادامه یافتن این ماه مبارک بیش از این هم خواهند‌شد. 

برنامه‌های پرمخاطب
1- زندگی پس از زندگی 482 هزار بازدید
2- محفل  210 هزار بازدید
3- هلال  160 هزار بازدید
4- پناه  67 هزار بازدید
5- ماه من  19 هزار بازدید
6- ماه خدا 7 هزار بازدید

سپیده اشرفی و زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه