امکانات رسانه‌ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات

رئیس سازمان صدا‌وسیما خبر داد

امکانات رسانه‌ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات

رئیس سازمان صدا وسیما گفت: برای دور دوم انتخابات مجلس مثل دور اول،ظرفیت رسانه‌ملی در اختیار نامزد‌ها و مردم قرار خواهد گرفت. پیمان جبلی درحاشیه جلسه ستاد انتخابات صداوسیما در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، بیان کرد: قرار بر این است تا بسته‌های تصویری معرفی نامزد‌ها دوباره تهیه شود و تلاش بر این است که در همه حوزه‌های انتخابیه، مناظره بین نامزد‌ها برگزار شود.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: به احتمال بسیار زیاد مناظره‌ها به‌صورت ضبطی در شبکه‌های استانی پخش می‌شود تا مردم بتوانند با نظرات و برنامه‌های نامزد‌های انتخابات مجلس آشنا شوند. وی با بیان این‌که در حال تجربه‌نگاری و آسیب‌شناسی اقدامات رسانه‌ملی در دور اول انتخابات هستیم، خاطرنشان کرد: تجربه دور اول بی‌نظیر و امیدوار‌کننده بود و به‌نظر می‌رسد بخشی از مشارکت مردم هم به همین شکل رقم خورد. جبلی تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌های صداوسیما، نزدیک یک‌چهارم رای‌دهندگان به برنامه‌های نامزد‌ها در رسانه‌ملی توجه و براساس آن برنامه‌ریزی کردند. وی گفت: هر اندازه آشنایی مردم با نامزد‌های انتخابات بیشتر باشد و برنامه‌های آنها مشخص شود و رقابت واقعی بین نامزد‌ها شکل بگیرد تاثیر مستقیمی روی مشارکت خواهد گذاشت.

پاسخ سیمافیلم به حاشیه‌سازی‌ها در مورد «هفت‌سر اژدها»
روابط‌عمومی‌مرکزسیمافیلم درواکنش به برخی حاشیه‌سازی‌های ایجادشده برای سریال رمضانی«هفت‌سر اژدها»با هدف روشنگری، توضیحاتی را منتشر کرد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، توضیحات مرکز سیما فیلم بدین شرح است:«اخیرا در جریان پخش یکی از قسمت‌های سریال هفت‌سر اژدها که به موضوع فساد و صاحبان رانت و اشرافیت می‌پردازد، ادای چند کلمه از سوی یکی از شخصیت‌های منفی سریال موجب شده تا برخی مسئولان سازمان نظام پرستاری نه‌تنها موضوع را به‌عنوان توهین به پرستاران تلقی کنند، بلکه به‌صراحت عنوان کنند که سازمان صداوسیما آن‌گونه که شایسته است، کاری برای پرستاران انجام نداده است. بنا به وظیفه‌ همیشگی رسانه‌ملی در خصوص رفع ابهامات پیش‌آمده در اینجا به ذکر چند نکته اشاره می‌شود:

الف. بدیهی است که اگر ذم و قدح یک انسان از زبان شخصیتی منفی مطرح شود، در واقع آن انسان را مدح کرده‌ایم، چون مخاطب نسبت به گوینده آن ذم و قدح احساس نفرت دارد و با سخنان او همراه نیست. در «هفت‌سر اژدها» کسی که به پرستاران عزیز با زبان توهین‌آمیز سخن می‌گوید، یکی از منفورترین شخصیت‌های سریال و از شخصیت‌های رانت‌خوار است. اساس این صحنه همین بوده که نشان دهد عده‌ای از دماغ فیل افتاده به مردم زحمتکش ایران با چه چشمی نگاه می‌کنند. آیا اگر شخصیت‌های شمر و یزید در سریالی تاریخی علیه یکی از شخصیت‌های مقدس تاریخی سخنان ناروایی بگویند، وهن آن شخصیت شده است؟

ب. سازمان صداوسیما را متهم کرده‌اند که باوجود مجاهدت‌های جامعه پرستاری کشور دراین‌باره کاری شایسته نکرده‌اند. در جریان همه‌گیری کووید رسانه‌ملی تولید سه سریال مختلف درزمینه ایثارگری جامعه پرستاری را پیش برد که با صرف میلیاردها بودجه و بدون هیچ کمکی ازسوی معترضان فعلی وفقط بنا به احساس وظیفه ملی سازمان صداوسیما درقبال پرستاران عزیز کشور با نام‌های «آزادی مشروط»، «محرمانه» و «بیست کووید» تولید و پخش شد.

ج. قابل پیش‌بینی بود که ساختن سریالی با موضوع اشرافیت، فساد و رانت به‌تدریج حملاتی رامتوجه سازمان صداوسیما کند. به هر روی رسانه‌ملی پیگیرحقوق خودوکشف واقعیت دراین زمینه خواهدشد اما این اتهامات‌ مخاطبان بیشتری را به تماشای سریال ترغیب خواهد کرد تا مردم شریف ایران خود درباره واقع امرداوری کنند؛ که بهترین داور کارنامه این رسانه، مردم شریف ایران هستند.»