نمایش عکسی دیده‌نشده از شهید آوینی 

نمایش عکسی دیده‌نشده از شهید آوینی 

نمایشگاه عکس«سفر آخر؛ داستان یک عکس دیده‌شده از شهیدسیدمرتضی آوینی» یکشنبه ۲اردیبهشت۱۴۰۳ساعت۱۷در گالری«شماره یک خانه عکاسان ایران»افتتاح می‌شود.

«سفر آخر» عکس‌هایی از عکاسان اصغر بختیاری، احسان رجبی، مرتضی شعبانی، سیدمحمد جعفری و محمدحسین قدمی است که از آغاز تشکیل گروه روایت فتح به همراه شهید سید مرتضی آوینی بوده و در کنار او و گروه عکاسی کرده‌اند. داستان این نمایشگاه عکس، سفر آخر گروه به مناطق جنگی جنوب کشور در فروردین ۱۳۷۲ است که روایت این سفر از مهم‌ترین بخش این نمایشگاه است. در نمایشگاه عکس سفر آخر، ۵۴ عکس در اندازه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه از دوشنبه ۳ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.

برگزاری نمایشگاهی قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی با عنوان «روایت باران» به همت نگارخانه ترانه‌باران و صندوق اعتباری هنر، ۳۱ فروردین با حضور هنرمندان برجسته وپیشکسوت عرصه خوشنویسی درگالری‌های یک و۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد وتا پایان اردیبهشت برپاست. در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰اثر ازهنرمندانی همچون یدا...کابلی‌خوانساری، مهدی فلاح، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی و احمد شفیعی‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.  دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر،توسعه وترویج فرهنگ وهنر ایرانی واسلامی بامحوریت قرآنی وافزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن از جمله اهداف برگزاری این رویداد است. این نمایشگاه درراستای تحقق شعار سال وهمچنین تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درجهت فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت‌های مردمی وحضور موسسات فرهنگی وهنری بخش خصوصی برای تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

بازتاب دیوارنگاره‌های میدان فلسطین در تلویزیون اسرائیل
کانال 12 تلویزیون اسرائیل در رابطه با دیوارنگاره‌ها و گردهمایی مخالفان رژیم صهیونیستی درمیدان فلسطین واکنش نشان داد.  گزارش این شبکه درمورد میدان فلسطین تهران، به این نکات اشاره دارد که میدان فلسطین به محل ارسال پیام‌ مخالفان اسرائیل تبدیل شده است.دراین شبکه تصاویری از دیوارنگاره‌های اخیرمیدان فلسطین،انتشار تصاویر پرچم پاره رژیم جعلی اسرائیل و بازتاب حضور مردم درحمایت ازسیاست‌های ضدصهیونیستی به‌خصوص پس ازحمله تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نمایش داده شده است.