حجاب و عفاف در کلام رهبری

حجاب و عفاف در کلام رهبری

حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای،رهبر معظم انقلاب اسلامی بیاناتی را درباره عفاف و حجاب مطرح کردند که در ادامه به گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

«در عرصه‌ فعالیت‌های اجتماعی، اسلام حدودی را معین کرده است که این حدود، مربوط به زن و اجازه‌داشتن او برای فعالیت نیست؛ مربوط به اختلاط زن و مرد است که اسلام روی این مسأله حساسیت دارد. اسلام معتقد است که مرد و زن باید یک مرزبندی میان خودشان در همه جا داشته باشند. میان زن و مرد مسلمان، حجاب و مرزی معین شده است. برای این‌که محیط سالم و دارای امنیت باشد؛ زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسئولیت‌های خود را انجام دهد، اسلام حجاب را معین کرده است.»
«زن ایرانی در ایران اسلامی، باید کوشش‌اش این باشد که هویت والای زن را آنچنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند. وظیفه‌ای که بر دوش زنان مسلمان است که الگوی زن را نشان بدهند. بگویند زن مسلمان زنی است که هم دین خود را، حجاب خود را، زنانگی خود را، ظرافت‌ها و لطافت‌های خود را حفظ می‌کند؛ هم از حق خود دفاع می‌کند. این می‌شود الگویی برای زنان.» «زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. این‌جور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کند.همه‌ اینها باحفظ حجاب وعفت ممکن بودوما درنظام اسلامی این راتجربه کرده‌ایم. برداشتن حجاب، مقدمه‌‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا درجامعه‌ اسلامی بود؛ برای سرگرم‌کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛برای این‌که ازهمه‌ کارهای دیگر بمانند؛ویک مدتی هم موفق شدنداماایمان عمیق ملت ایران نگذاشت.»