«پرویزخان» راهی اکران برخط شد

«پرویزخان» راهی اکران برخط شد

فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی از جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ساعت8صبح در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت اکران خواهد شد.

پرویزخان در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر موفق به نامزدی در۹رشته شدوسیمرغ بلورین بهترین فیلم اول،سیمرغ بلورین بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. سعید پورصمیمی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، خسرو احمدی، مهدی قربانی،یاسین مسعودی،محمدصادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدا... شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سیدابوالفضل موسوی،نصیر ساکی،امیرمهدی کوشکی،علی فرحناک، اسکندر کوتی و مریم سعادت بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم سینمایی پرویزخان که محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان است، درباره پرویز دهداری یکی از متفاوت‌ترین مربیان بزرگ تیم ملی فوتبال ایران است و به رویدادهای حول‌و‌حوش تیم ملی پس از استعفای برخی بازیکنان اصلی تیم در آن مقطع زمانی می‌پردازد. 

فرش قرمز کن زیر پای رسول‌اف 
رویکرد جشنواره‌های اروپایی به مطرح‌کردن فیلم‌هایی از ایران که به‌صورت غیرقانونی ساخته شده و در آن تضاد و عناد با مردم ایران و اعتقادات‌شان بروز و ظهور علنی دارد، در سال‌های اخیر شکلی عیان به خود گرفته است و جشنواره فیلم کن پیشقراول مطرح‌کردن این‌گونه فیلم‌هاست. در حالی که فهرست نخستین آثار پذیرفته‌شده در جشنواره امسال، نشان از عدم حضور هیچ فیلمی از ایران داشت، دست‌اندرکاران جشنواره تصمیم گرفتند رویه سال‌های اخیر خود را پیگیری کنند و باز هم به فیلمی که یک فیلمساز دارای محکومیت ساخته، مجالی برای مطرح‌شدن بدهند.  نشریه ایندی‌وایر به نقل از ورایتی از انتخاب و افزوده‌شدن تعداد دیگری فیلم به فهرست آثار بخش مسابقه جشنواره کن خبر داد و براساس این خبر عنوان شد که فیلم «دانه‌های انجیر مقدس» ساخته محمد رسول‌اف در جشنواره کن امسال حضور خواهد داشت. رسول‌اف پیش از این با فیلم‌های «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لرد» (با عنوان خارجی «مرد صداقت») در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حضور داشت. این فیلمساز در سال‌های اخیر به‌دلیل اتهامات امنیتی به زندان افتاده بود و یکی از فیلمسازان محبوب رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی است. 

فیلمی درباره شکست بزرگ آمریکا
امروز سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس است. مهم‌ترین فیلمی که در این خصوص در سینمای ایران ساخته شده است، «توفان شن» به کارگردانی جواد شمقدری و نویسندگی شمقدری و سعید سهیلی محصول سال ۱۳۷۵ است. پس از تسخیر سفارت آمریکا، مقامات آمریکایی تصمیم می‌گیرند برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در ایران دست به اقدام نظامی بزنند. یک مأمور مخفی پنتاگون راهی ایران می‌شود تا مقدمات این حمله را مهیا کند. حمله نظامی آغاز می‌شود اما توفان شن صحرای طبس حوادث دیگری را رقم می‌زند. احمد نجفی، فیروز بهجت‌محمدی، حسین انصاری، مهشید افشارپناه و... جزو بازیگران این فیلم هستند.