رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش

رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش

امروز پنجم اردیبهشت از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش رونمایی می‌شود. پس از مشارکت چشمگیر مخاطبان شبکه ورزش سیما در رای‌گیری قهرمان ایران که به انتخاب برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ پرداخت، قرار است پنجم اردیبهشت با پخش زنده تلویزیونی همزمان شبکه ورزش و شبکه سه برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ در اختتامیه جشنواره قهرمان ایران معرفی شوند.

در این مراسم که شبکه  ورزش میزبان آن است و در سالن همایش‌های صداوسیما با اجرای پیمان یوسفی برگزار می‌شود، رئیس سازمان صداوسیما، نامزدهای قهرمان ایران، وزیر ورزش و جوانان رئیس کمیته ملی المپیک، رؤسای فدراسیون‌ها و بزرگان ورزش کشور حضور دارند. این انتخاب قهرمان از میان ورزشکاران، سال گذشته هم برگزار شده بود که جایزه نشان تختی به روح‌ا... رستمی، وزنه‌بردار معلول ایران و فدراسیون جودو تقدیم شد‌‌. جایزه یک عمر زندگی ورزشی در آن سال به منصور بزرگ تقدیم شد و از مهران تیشه‌گران (رئیس فدراسیون‌ ناشنوایان) به‌عنوان فدراسیون شایسته، تقدیر به‌عمل آمد. همچنین هیات داوران جایزه فدراسیون برتر سال را به فدراسیون هندبال اهدا کرد.

«مهمانی» به شبکه «فراتر» رسید
مجموعه تلویزیونی مهمانی به نویسندگی و کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی، یک مجموعه زنده-عروسکی گفت‌وگو محور سرگرم‌کننده است که با شروع فصل بهار و به بهانه عید و رسم دیرینه ایرانیان در دید و بازدید و مهمانی رفتن و در قالب طنز، مسائل ریز و درشتی را بیان می‌کند.پس از موفقیت دو فصل از این مجموعه به نام مهمونی که به عنوان محصولات نمایش خانگی به بازار عرضه شده بود، این بار با عنوان مهمانی، در قاب تلویزیون قرار گرفت و از ابتدای نوروز امسال از قاب شبکه نسیم راهی خانه‌ها شد. از آنجا که تصویربرداری این مجموعه با بالاترین کیفیت صورت گرفته بود، اکنون با کیفیت 4K-HDR در شبکه فراتر نیز در مرحله آماده‌سازی قرار گرفته و از هفته اول اردیبهشت آماده پخش از آنتن این شبکه است.مهمانی که پخش اصلی آن در ساعت 21 و 30 چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از شبکه فراتر است، در طول هفته نیز در ساعاتی متفاوت تکرار می‌شود. برنامه مهمانی ابتدا در طول نوروز روی آنتن رفت و بعد از استقبال همیشگی مخاطبان، به صورت هفتگی پخش می‌شود. 

جشنواره معلولین هند به «احمد» جایزه داد
جایزه مقام اول بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین هند (We Care) به مستند ایرانی «احمد» ساخته اعظم مرادی اهدا شد. این دوره از جشنواره دربخش مستندهای 60 دقیقه‌ای به مستند احمد به تهیه‌کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام احمد که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند. احمد پیش ‌از این نیز در جشنواره‌های داخلی وخارجی حضور داشته ومنتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine Intenational Film Festival آمریکا بوده است.