پاركینگ باغ‌كتاب در انتظار سرمایه‌گذار

پاركینگ باغ‌كتاب در انتظار سرمایه‌گذار


سال‌هاست باغ‌كتاب تهران پاركینگ ندارد و ناگفته پیداست اگر این مشكل حل شود، تعداد بازدیدكنندگان این مجموعه اضافه خواهد شد. مدیر عامل باغ‌كتاب تهران در گفت‌وگویی به ایسنا گفته محل این پاركینگ در مجاورت كتابخانه ملی و باغ كتاب قرار دارد و این پاركینگ به نام پاركینگ باغ كتاب شهرت گرفته، اما به واقع در اختیار شركت نوسازی عباس‌آباد قرار دارد. بر اساس دستور شهردار سابق تهران، كل پروژه‌های عمرانی كلان زیرمجموعه شهرداری باید توسط معاونت فنی و عمرانی پیگیری شود و برای ساخت پاركینگ در مجموعه اراضی عباس‌آباد -كه در مجاورت باغ كتاب قرار دارد- نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شده؛ اما شنیده‌ها حاكی از آن است با آن كه رسما جذب سرمایه‌گذار برای ساخت این پاركینگ اعلام شده اما سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی نكردند و به نظرمی‌رسد این پاركینگ باید با بودجه شهرداری ساخته شود.
حالا مسأله این است ساخت این پاركینگ جزو پروژه‌های اولویت دار نیست.
جلالی با بیان این‌كه این پاركینگ دارای ظرفیت ۲۰۰۰ واحد است در پاسخ به این سوال كه چرا مجموعه باغ كتاب در ساخت این پاركینگ به شهرداری كمك نمی‌كند، گفت: باغ كتاب هیچ بودجه‌ای برای اداره‌اش دریافت نمی‌كند و درآمدهای ما نیز به سختی كفاف امورات را می‌دهد.
بر اساس پیش‌بینی مدیر باغ‌كتاب تهران، اگر این پاركینگ عمومی ساخته شود در طول هفته تعداد مراجعه‌كنندگان به مجموعه باغ كتاب دو برابر و در پایان هفته نیز شاهد افزایش یك ونیم برابری مراجعه به باغ كتاب خواهیم بود.