شلیک «پدرخوانده» به تماشاگران

مجموعه ای درباره پشت صحنه این فیلم تولید می‌شود

شلیک «پدرخوانده» به تماشاگران

موفقیت مالی و انتقادی «پدرخوانده» ها و جنجالی که پیرامون این سه گانه مطرح سینمایی به پا شد، به‌قدری بحث انگیز و پرسروصدا بوده که دو صنعت سینما و تلویزیون قصد ندارند به این زودی ها دست از سر آن بردارند  در تازه ترین اقدام، خبر می رسد که رسانه تلویزیون درصدد تولید مجموعه ای درام درباره نحوه تولید اولین قسمت این درام جنایتکارانه گنگستری کلاسیک است. این درام شرح حال گونه با نام «تقاضا» جلوی دوربین می رود و داستان زندگی
 آل رودی تهیه کننده معروف سینما را تعریف می کند. در حقیقت، مجموعه تقاضا آن بخش از زندگی و فعالیت های هنری رودی را به تصویر می کشد که او اقدام به تولید قسمت اول پدرخوانده کرد.
آرمی هامر برای بازی در نقش رودی انتخاب شده و واحد تلویزیونی کمپانی پارامونت تهیه کننده تقاضا است. مجموعه در 10 اپیزود تهیه می شود و یک کارگردان واحد خواهد داشت. در حالی که مایکل تالکین برای نگارش فیلمنامه انتخاب شده و او کارش را از چند هفته قبل آغاز کرده، هنوز معلوم نیست چه کسی به عنوان کارگردان در پشت دوربین آن قرار خواهد گرفت. 10 قسمت مجموعه، تلاش های رودی برای تولید پدرخوانده را با ذکر جزئیات به نمایش می گذارد. او سال 1972 با همراهی فرانسیس فورد کاپولا، دست به خلق فیلمی زد که در زمان خود به شدت جنجالی شد. منتقدان در کنار تحسین فیلم، از آن به عنوان اثری اسم بردند که نگاهی غمخوارانه به دنیای گنگسترها دارد.
کاپولا فیلمنامه اقتباسی فیلم را با همکاری ماریو پوزو نویسنده نول پرخواننده پدرخوانده نوشت. فیلم در کنار دریافت جوایز اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بازیگر مرد (برای مارلون براندو)، اسکار بهترین فیلم سال را هم دریافت کرد. رودی برای دریافت جایزه اسکار، به روی صحنه مراسم اهدای جوایز رفت. پدرخوانده را کمپانی پارامونت تهیه کرد و مدیران آن گفته اند هر فیلم و مجموعه ای که بخواهد در رابطه با این فیلم تهیه شود، باید با اجازه آنها و تحت نظر آنها باشد.
تولید درام شرح حال گونه تقاضا، با نمایش و پخش نسخه تدوین شده تازه ای از سومین قسمت پدرخوانده همراه شده است. این روزها رسانه صحبت از نسخه تازه ای می کنند که از تدوین متفاوتی برخوردار است و پخش آن می تواند نظرات را نسبت به سومین قسمت تریلوژی پدرخوانده تغییر دهد. سومین قسمت فیلم برخلاف دو قسمت قبلی آن، چندان به مذاق منتقدان و سینماروهای حرفه ای خوش نیامد و نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرد. اهل فن عقیده دارند که تماشاگران و منتقدان بهد از دیدن نسخه جدید قسمت سوم، آنرا هم اثری در حد و اندازه دو قسمت قبلی ارزیابی خواهند کرد. این در حالی است که مدیران پارامونت هنوز در برابر  پخش استریم و اینترنتی سه گانه خود مقاومت کرده و حاضر به ارجاع آن به دنیای اینترنت و نمایش استریم آن نشده اند. کاپولا در دهه هفتاد میلادی با کارگردانی این تریلوژی، تبدیل به یکی از مطرح ترین فیلمسازان هالیوود شد. این اتفاق در حالی رخ داد که برخی از منتقدان پدرخوانده او را تقلیدی از
درام‌های گنگستری موفق ژان پی یر ملویل فرانسوی می دانستند./ ورایتی