دستگیری 30خریدار رای در البرز

دستگیری 30خریدار رای در البرز



رئیس‌کل دادگستری البرز از شناسایی 30نفر در این استان در رابطه با خرید و فروش رای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.
به گزارش جام‌جم، حسین فاضلی هریکندی، دیروز در نشستی با خبرنگاران به مناسب آغاز هفته قوه‌قضائیه با اشاره به این‌که بیشترین تخلفات روز انتخابات مربوط به خریدوفروش رای بوده، افزود: گزارشاتی دراین‌باره در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس داشته‌ایم که در مجموع ۳۰نفر تحت‌تعقیب و بازداشت قرار گرفتند که عده‌ای با تامین قرار، آزاد و مابقی نیز در بازداشت هستند. وی با بیان این‌که پرونده این افراد در حال رسیدگی و بررسی‌های بیشتر است، اظهار کرد: با توجه به تعداد شرکت‌کننده‌ها و حجم صندوق‌ها این میزان تخلف آمار زیادی نیست اما توجه قوه‌قضاییه بر این است که حتی یک موردتخلف نیز نباید داشته باشیم.
فاضلی به پرونده موسوم به فلاحتی اشاره کرد و افزود: با همکاری اداره اطلاعات حدود ۱۲هکتار از اراضی داخل شهر نظرآباد به ارزش بیش از 3000میلیارد تومان آزادسازی و ۵۴نفر دراین‌باره ازجمله کارشناسان شهرداری، شهردار سابق، اعضای شورای‌شهر، روسای سابق آموزش‌وپرورش، دستگاه قضایی و ثبت و اسناد شناسایی و تحت‌تعقیب قرار گرفتند. حکم این پرونده صادرشده و در مرحله تجدیدنظرخواهی است.