مرور و عبور

مرور و عبور

حوزه هنری، شرکت دخانیات را نجات داد
عاملیت فروش کلیه محصولات تولیدی ملی دخانیات از اسفند سال گذشته طی قراردادی به حوزه هنری سازمان تبلیغات واگذار شد.
حجت‌الاسلام محمدعلی زم، رئیس حوزه هنری درباره این همکاری گفت: کمک به افزایش سقف تولید داخلی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از ورشکستگی شرکت ملی دخانیات ازجمله عوامل تعامل حوزه هنری با شرکت دخانیات است. این در حالی است که قاچاقچیان سالانه صد‌ها میلیارد تومان از ثروت کشور را با هماهنگی برخی ایادی داخلی می‌بلعند و نظام مدیریت کشور را در مبارزه با قاچاق سیگار به سخره می‌گیرند. اکنون هم با به خطر افتادن منافع‌شان علیه حوزه هنری جوسازی می‌کنند.
به گفته معاونت خودکفایی حوزه هنری، این نهاد ماهانه از توزیع محصولات شرکت دخانیات بالغ بر 80 میلیارد ریال کسب درآمد می‌کند. (صفحات یک و 13)





دارو گران می‌شود
معاون بیمه و درمان سازمان بیمه خدمات‌درمانی اعلام کرد با توجه به روند طبیعی افزایش قیمت دارو این سازمان به سقف تایید نسخه‌های دارویی بیمه‌شدگان خود 20درصد افزوده است. این افزایش سقف جهت رفاه حال بیمه‌شدگان است به‌طوری‌که اگر پیش از این نسخه‌هایی که بالای 50هزار ریال بود باید به تایید واحد تایید نسخه‌های ادارات بیمه خدمات درمانی می‌رسید درحال‌حاضر این رقم به 60هزار ریال رسیده است. امسال متوسط افزایش قیمت دارو 15درصد خواهد بود. (صفحه 13)




استقلال حذف شد
صبح روز گذشته دیدار برگشت دو تیم فوتبال فجر سپاسی و استقلال تهران در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد و این بازی با تساوی دو بر دو خاتمه یافت. این بازی برنده‌ای نداشت اما فجر سپاسی به دلیل برتری یک بر صفر در دیدار رفت به فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور راه یافت. رضایی و وزیری، بازیکنان فجر سپاسی در 21 دقیقه نخست بازی به استقلال گل زدند و استقلال در نیمه دوم دو گل وارد دروازه فجر سپاسی کرد. (صفحه 15)




آغاز فروش اقساطی خودرو
اکبر ترکان، رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: براساس نظرسنجی‌ها حدود 49درصد از متقاضیان خواهان خرید خودرو با بهای کمتر از 50میلیون ریال هستند.
وی افزود: به همین دلیل طرحی جهت فروش اقساطی خودرو برای اقشار متوسط جامعه تدوین شده است. به موجب این طرح قبل از فروش خودرو مبلغی از متقاضی دریافت می‌شود و پس از تحویل خودرو نیز بقیه مبلغ به‌صورت قسطی دریافت خواهد شد. یک شرکت بزرگ خودروسازی در نظر دارد این طرح را ابتدا با برخی از نهادهای بزرگ شروع و در ادامه با همه دستگاه‌ها همکاری کند. (صفحه 4)



زیدان به اسپانیا می‌رود
زین‌الدین زیدان، فوتبالیست فرانسوی تیم یوونتوس ایتالیا اعلام کرد از فصل آینده در لیگ فوتبال اسپانیا بازی خواهد کرد.
این اظهار نظر زیدان که نشانه وداع او با تیم یوونتوس بعد از پنج سال است چندان مورد پسند هواداران این تیم قرار نگرفته چون آنها با تجمع مقابل در اصلی باشگاه خواستار این شدند که او در تیم یوونتوس بماند. (صفحه 15)