مرور و عبور

مرور و عبور

فیلم‌های برتر ایران و جهان در «سینما 4»
سری جدید برنامه «سینما 4» در 13 قسمت 180دقیقه‌ای تولید شده که پخش آن به‌زودی آغاز می‌شود.
در سری جدید این برنامه قرار است فیلم‌های مطرح ایران و جهان نمایش داده شده و سپس نقد شوند. برخی از این فیلم‌ها عبارتند از: خون‌بس، مار، دستفروش، یار در خانه، ‌گاندی، ارتباط فرانسوی 1و2، افسانه قلعه لورام،‌ صبح‌بخیر بابل، یوجینو، جهنم در اقیانوس آرام، نبرد الجزیره و جلادها نیز می‌میرند.
در این سری از سینما 4 منتقدانی مانند سعید عقیقی، جواد طوسی، رضا درستکار، کامیار محسنی، شاهرخ دلکو و احمد طالبی‌نژاد فیلم‌ها را نقد و بررسی خواهند کرد. (صفحه 3)



پله از دولت برزیل خسارت می‌گیرد
پله، ملی‌پوش سابق برزیل در نظر دارد به دلیل اتهامات وارده به شرکت تحت مدیریتش مبنی‌بر دخالت غیرقانونی در فوتبال برزیل از دولت و پارلمان این کشور 50میلیون دلار به‌عنوان خسارت دریافت کند.
هلیوویانا، یکی از شرکای تجاری پله گفت: اقدامات قانونی شروع شده و دولت هیچ‌چیزی را نمی‌تواند ثابت کند. (صفحه 15)



ممنوعیت ورود اتوبوس‌های فرسوده به تهران
جمعی از رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری روز گذشته در اعتراض به منع ورود اتوبوس‌های 25ساله به تهران مقابل ساختمان وزارت راه‌وترابری تجمع کردند. یکی از رانندگان به خبرنگار جام‌جم گفت: سوال ما این است اگر اتوبوس‌های 25 سال به بالا باید از چرخه تردد حذف شوند چرا این قانون فقط باید در تهران اجرایی شود؟ یکی دیگر از رانندگان گفت: به ما اعلام کرده‌اند برای خرید اتوبوس جدید با قیمت 70میلیون تومان، 30میلیون تومان پرداخت کنیم و 40میلیون هم به ما وام می‌دهند اما اتوبوس‌های قدیمی را فقط پنج‌میلیون تومان از ما می‌خرند. با این اوصاف ما چگونه باید 30میلیون تومان را بپردازیم؟ (صفحه 13)




وودی آلن در دادگاه
دادگاه  وودی آلن و تهیه‌کننده فیلم‌هایش جنجالی شد .
جین دومانیان که هفت فیلم سینمایی وودی آلن را تهیه‌ کرده است در دادگاه ادعای آلن را رد کرد و گفت: از سود فیلم‌هایش سهم این فیلمساز را پرداخت کرده است. او گفت: من حتی مبلغی بیش از حد معمول به وی داده‌ام. هزینه فیلم‌های او از حد معمول بالاتر می‌رفت اما من به روی خودم نمی‌آوردم و هزینه‌های اضافی را پرداخت می‌کردم. من زمانی تهیه فیلم‌هایش را به عهده گرفتم که ماجرای رسوایی اخلاقی او حرف روز رسانه‌ها بود و هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر به تهیه فیلم‌هایش نبود. من نمی‌توانم نمک‌نشناسی او را تحمل کنم. (صفحه 3)‌



بچه‌دزدهای بیمارستان
همدستی دو پزشک و سه زن از کارمندان یک بیمارستان واقع در شهر دوسلدورف آلمان باعث شد که طی شش ماه اخیر سه نوزاد از بیمارستان دزدیده و فروخته شوند. به گزارش شبکه ZDF، این باند که موسوم به پسربچه بودند در آخرین برنامه دزدی خود سوء‌‌ظن چند نفر  از کارکنان را برانگیختند و هنگامی که قصد داشتند تئودور، نوزاد دوماهه را که به‌دلیل مشکلات ریوی بستری بود بربایند به دام افتادند. (صفحه 14)