هفته اعتراض

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با حواشی بسیاری روبه‌رو بود

هفته اعتراض

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ‌برتر و حاشیه پشت حاشیه. یک روز پس از بازی پرسپولیس با گل‌گهر با همه حاشیه‌هایی که داشت استقلال و سپاهان به مصاف رقبای خود رفتند. مسابقاتی که حاشیه کم نداشت. استقلال در روزی که یک گلش مردود اعلام شد، 2 امتیاز را در اراک جا گذاشت تا همه فشارها به تصمیم کمک‌داور وارد شود. در اصفهان سپاهان یک گل مردود داشت که تصاویر تلویزیونی حکایت از تصمیم درست تیم داوری داشتند. اما همان پرچم کلی حاشیه در فضای مجازی درست کرد.

پنالتی بود یا نه؟
احسان پهلوان و یک خطا روی مهاجم گل‌گهر. حرف پرسپولیسی‌ها این است که خطایی صورت نگرفت و اصلا پهلوان پشتش به توپ بود و مهاجم گل‌گهر آمد و خودش را به پهلوان زد. اما روایت گل‌گهری‌ها متفاوت است.آنها با نشان دادن فیلم بازی و این‌که بازیکن‌شان در محوطه جریمه سرنگون شده است این نظر را دارند که اگر داور خطا به نفع ما گرفته چرا آن را پنالتی اعلام نکرده است؟ آشکار بود این خطا در محوطه جریمه صورت گرفت. هر چه که بود پرسپولیس سه امتیاز این بازی را گرفت و پس از بازی قلعه‌نویی حسابی از خجالت داور درآمد. این در حالی است که یحیی گل‌محمدی که به یکی از مربیان آرام لیگ مشهور است هم از داوری گلایه‌داشت!


دوباره طوفان فرهاد
نخستین اظهار‌نظر پس از پایان بازی این بود: گل استقلال مردود اعلام شد. در دقیقه 67 استقلالی‌ها دروازه شاگردان علیرضا منصوریان را باز کردند اما کمک داور این بازی پرچمش را به نشانه آفساید بالا برد. بلافاصله حاشیه‌ها شروع شد و مجیدی که برخلاف قوانین، تلفن همراهش در جیبش بود تلاش زیادی کرد تا به داور چهارم نشان بدهد که این گل آفساید نبوده است. این در حالی است که رفعتی ناظر بازی موبایل او را ضبط کرد.
البته یک فیلم هم در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در لحظه ارسال توپ، پای مهدی قایدی به آن برخورد کرده و تصمیم کمک داور درست بوده است. پس از بازی فرهاد مجیدی توپش حسابی پر بود و دوباره در نشست خبری مشت‌هایش را گره کرد و از این گفت که نمی‌توانند او و تیمش را متوقف کنند و آنها به مسیر خودشان ادامه خواهند داد. پس از فرهاد برادرش فرزاد، بازیکنان استقلال و هر کسی از کادر تیم که مصاحبه می‌کرد از حق‌خوری می‌گفت. از این‌که بالاخره یک روز آه این هواداران مسببان این بلبشو را خواهد گرفت. آبی‌ها بلافاصله پس از بازی متنی را تنظیم و گلایه‌های خودشان از عملکرد داوری را اعلام کردند.

پرسپولیس حکومتی شد!
سپاهانی‌ها یک گل به ماشین‌سازی زدند اما داور آن را مردود اعلام کرد. آنها داشتند  در زمین بازی می‌کردند اما در فضای مجازی پرسپولیس متهم اصلی شناخته شد! هواداران سپاهان و البته خیلی از کانال‌های استقلالی با استناد به یک سری از تصاویر ویدئویی از این نوشتند که گل درست بوده و خیلی‌ها دوست دارند مثل چهار سال قبل پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سرش ببرد. البته سپاهان در جریان بازی یک بار دیگر دروازه ماشین‌سازی را باز کرد و سه امتیاز این بازی را گرفت تا اختلافش با صدر بیشتر از 2 امتیاز نشود. در پایان بازی نویدکیا اشاره خاصی به چیزی نکرد و فقط از این گفت که می‌دانسته این مسابقه برای تیمش سخت خواهد بود.



استعفای عجیب
ساکت الهامی

ساکت الهامی پس از شکست یک بر صفر نساجی مقابل پیکان از سمت خود استعفا کرد. او با حضور در نشست خبری پس از این مسابقه اعلام کرد با توجه به رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره دیدار سایپا و پیکان و سه بر صفر شدن این مسابقه به سود سایپا از سمت خود استعفا می‌دهد.سرمربی نساجی البته اعلام کرد روز چهارشنبه قصد داشته این کار را انجام بدهد اما در نهایت تصمیم گرفت پس از مسابقه با پیکان استعفای خود را اعلام کند.



شکایت استقلالی‌ها
از مدافع پرسپولیس

انتشار یک فیلم از محمد‌حسین کنعانی‌زادگان و توهین به هواداران استقلال. فیلمی که باعث شد تا همان شب شکایت استقلالی‌ها را به همراه داشته باشد. مددی مدیرعامل آبی‌ها پس از اعتراض به داوری این بار با شکایت از کنعانی‌زادگان نشان داد که بیشتر از روزهای قبل، مسائل مربوط به باشگاه برایش مهم شده است! با اعلام احمد مددی، باشگاه استقلال از این بازیکن در دادسرای فرهنگ و رسانه، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق اعلام جرم و شکایت می‌کند.