مبارزه «‌دخترایران»  با کیمیا

رقبای تکواندوکاران ایران درالمپیک مشخص شدند

مبارزه «‌دخترایران» با کیمیا

کمتر از یک ماه دیگر رقابت‌های المپیک برگزار خواهد شد. رقابت‌هایی که مهمترین تورنمنت ورزشی برای ورزشکاران به حساب می‌آید و رسیدن به مدال در آن یعنی سقف آرزوی هر ورزشکار. روز گذشته بود که فدراسیون جهانی، قرعه‌کشی این رقابت‌ها را برای المپیک انجام داد. بر اساس قوانینی که فدراسیون جهانی تکواندو برای قرعه‌کشی مسابقات در تورنمنت‌های مختلف به‌خصوص بازی‌های المپیک تدوین و اعلام کرده، قرعه‌کشی بر اساس جایگاه تکواندوکاران در رنکینگ ماه قبل از برگزاری مسابقات انجام خواهد شد و تکواندوکارانی که جایگاه بهتری در این رده‌بندی داشته باشند، در دورهای اول و دوم با قرعه مناسب‌تری مواجه خواهند شد.

 ناهید کیانی؛ تقابل دختر ایران با کیمیا
ناهید کیانی نماینده ایران در وزن 57- کیلوگرم است.او وزن خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی تغییر داد و در وزن 57- رنکینگ چندان بالایی ندارد و با سید 17 در جدول حضور خواهد داشت. این اتفاق‌ در حالی افتاده است که کیمیا علیزاده که در المپیک قبل مدال برنز را گرفته بود در سید 16 قرار دارد. با شرایطی که پیش آمده و اگر در روزهای آینده تغییری در رنکینگ جهانی به وجود نیاید(که احتمال آن خیلی کم است) ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در دور نخست رقابت‌های المپیک به مصاف هم رفته و برنده این دیدار به دیدار «جید جونز» نفر یک رنکینگ خواهد رفت؛ تکواندوکار انگلیسی که دو طلای المپیک، نقره و برنز جهان، ۸ طلا، ۵ نقره و یک برنز گرندپری را در کارنامه‌اش دارد.
 آرمین هادی‌پور؛یک مسیر خوب برای رسیدن به فینال
آرمین در فدراسیون جهانی در وزن 58- رتبه سوم را دارد‌. او با این رتبه وضعیت خوبی دارد. هادی‌پور در دور نخست به مصاف «جفرسون اوچوا» از دومینیکن خواهد رفت. اگر در این بازی برنده شود در مسابقه بعدی به مصاف برنده «جک وولی» از ایرلند و «لوکاس گاژمن» از آرژانتین خواهد رفت. راه برای آرمین مناسب است و هر شکستی در این راه به منزله خداحافظی او از المپیک. آرمین اگر در دو مسابقه قبلی خود به پیروزی برسد به نیمه‌نهایی می‌رسد و اگر می‌خواهد حضور در فینال را تجربه و مدال نقره‌اش را قطعی کند باید به مصاف یکی از تکواندوکاران ایتالیا، مجارستان، استرالیا یا تایلند برود.
 میرهاشم حسینی؛ شرایط متفاوت است
میرهاشم حسینی نماینده ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم است. داستان برای حسینی کمی متفاوت است و باید از دو جهت مورد بررسی قرار گیرد. اگر رنکینگ فعلی مورد محاسبه قرار گیرد میرهاشم حسینی با رنکینگ ۶ در اولین مبارزه «برناردو پیه» از دومینیکن را پیش رو خواهد داشت و در ادامه به مصاف برنده مبارزه «ژائو شوایی» از چین و «عبدا... صدیقی» از تیم پناهندگان خواهد رفت. این در حالی است که اگر مدال طلای میرهاشم در تورنمنت آزاد لبنان و ۲۰ امتیازی که به‌واسطه آن دریافت کرد، محاسبه نشود، وی (با احتساب جایگاه چهارمی تکواندوکاران میزبان) به رنکینگ ۸ نزول خواهد کرد و در این صورت کار بسیار دشواری خواهد داشت. «یو ژن هوانگ» از چین‌تایپه رقیب دور نخست میرهاشم خواهد بود و در ادامه برای رفتن به نیمه نهایی باید با یکی از تکواندوکاران مالی، ازبکستان یا کره‌جنوبی مبارزه کند که به احتمال فراوان «دای هون لی» کره‌ای خواهد بود.