داستان اشک‌ها و لبخندها

واکنش متفاوت رسانه‌های اسپانیا و ایتالیا به بازی نیمه‌نهایی

داستان اشک‌ها و لبخندها

  تا قبل از بازی سه‌شنبه شب نیمه‌نهایی یورو بین ایتالیا و اسپانیا، شاید خیلی‌ها از نزدیک ندیده بودند که چطور یک نفر از اوج محبوبیت و افتخار به پایین‌ترین نقطه تنفر برای خیل عظیمی از مردم می‌رسد. سوال خیلی از این افراد را آلوارو موراتا داد. او که در بازی نیمه‌نهایی و در حالی که اسپانیا یک بر صفر عقب بود، به زمین آمد و توانست فرشته نجات تیم لوئیز انریکه شود اما در ضربات پنالتی باز هم به چهره اصلی بازی تبدیل شد و با هدر دادن پنالتی خود، ایتالیا را به فینال رساند.  با توجه به ویدئوهایی که از شهرهای مختلف اسپانیا و ایتالیا بعد از این بازی در فضای مجازی پخش شد، می‌شد حدس زد که واکنش روزنامه‌ها و رسانه‌های این دو کشور هم به این بازی چگونه است. ایتالیایی‌ها از حالا خود را منتظر فینال یکشنبه شب کرده‌اند و در آن طرف، اسپانیایی‌ها چاره‌ای جز تمجید از انریکه و تیمش ندارند.
کوریره دلو‌اسپورت عکس صفحه نخست خود را به شادی بازیکنان ایتالیایی پس از پنالتی جورجینو اختصاص داد و در حالی که رسیدن آتزوری به فینال را با شادی زایدالوصفی جشن گرفت‌، این تیتر را برای صفحه اولش انتخاب کرد: «خدا ایتالیایی است». این روزنامه همچنین از عملکرد سرنوشت‌ساز دوناروما و جورجینیو در پیروزی برابر اسپانیا تمجید کرد.  گاتزتا دلو‌اسپورت نیز عکس صفحه نخست خود را به شادی بازیکنان ایتالیایی و پیراهن اسپیناتزولا بر تن اینسینیه اختصاص داد. به نظر می‌رسد این روزنامه با تیتر خود قصد تمسخر تیم‌ملی اسپانیا را داشته است.  گاتزتا دلو‌اسپورت تیتر زده FIESTA که به اسپانیایی یعنی «جشن» و ادعا کرده که آنها پس از پیروزی در نیمه‌نهایی یک «جشن» در پیش دارند. توتو‌اسپورت نیز بازیکنان آتزوری را شیران ایتالیا توصیف و با این تیتر از قهرمانان این تیم تمجید کرد.
در اسپانیا اما بر خلاف جشن و سرور ایتالیایی‌ها، صفحه نخست روزنامه‌ها حال و هوایی غمگین و عزادار داشت. آاس از یک جمله معروف ایتالیایی در صفحه نخست خود استفاده کرد و در کنار عکسی از موراتا در حال زدن ضربه پنالتی که دوناروما مهار کرد ، تیتر زده «گندش بزنن». موندو دیپورتیوو نیز در صفحه نخست خود عکسی از موراتا که پنالتی را از دست می‌دهد چاپ کرده و تیتر زده: «تمام شد». البته این روزنامه ادعا کرده که اسپانیا در بازی برابر ایتالیا تیم برتر بود اما بدشانسی آورد.  در این میان، مارکا مسیری متفاوت نسبت به دو روزنامه دیگر اسپانیایی در پیش گرفته و صفحه نخست خود را به عکسی از لوییز انریکه و اونای سیمون، سرمربی و دروازه‌بان اسپانیا، اختصاص داده است که پس از پایان مسابقه دست در گردن هم انداخته بودند. ؛ مارکا تیتر زده: «با افتخار». مارکا نیز ادعا کرده که شاگردان لوییز انریکه بازی بهتری از ایتالیا ارائه دادند اما ضربات پنالتی به آتزوری لبخند زد. مارکا نوشته که «لاروخا با سربلندی به خانه بر می‌گردد.»