بدون تیتر

بدون تیتر

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی: سازمان امور مالیاتی موظف است طبق قانون از مرداد 1400 از خانه‌های خالی مالیات اخذ کند. فهرست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده، اما این سازمان نحوه ارائه فهرست را نمی‌پسندد. تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم نحوه موردپسند فهرست سازمان امور مالیاتی را ارائه کنیم. همچنین بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن 20ساله است و از 530 هزار واحد طرح مذکور تاکنون 40 هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال 1400 در صورت تکمیل آورده متقاضیان 150هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.
 محمد مهدی نهاوندی، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران: افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی و خشکسالی، دو مولفه‌ای هستند که ایجاد الزام برای بازنگری در برآوردها و پیش‌بینی‌های ارزی به‌منظور  واردات این اقلام می‌کنند. اما ظاهرا منابع ارزی پیش‌بینی شده برای تامین نهاده‌های دامی در سال۱۴۰۰جوابگوی نیاز کشور
در سال جاری نیست.
 حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: گفته شده دستگاه‌هایی که تا بعد از شروع رجیستری موبایل سیمکارت فعال نشده باشند، می‌توانند از رویه مسافری و به وسیله پاسپورت مسافر اقدام به فعالسازی دستگاه خود کنند اما این‌طور نیست، بلکه طبق قانون اگر قبل از مشمولیت سیمکارت درون دستگاه قرار ندهند، دستگاه آنها ثبت نخواهد شد. رجیستری از شیوه مسافری برای شخصی است که دستگاهی را همراه خودش از خارج کشور آورده باشد، نه این‌که بخواهد دستگاه ثبت نشده داخلی را با این روش ثبت کند.
 سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران:  امیدواریم با شروع فعالیت دولت جدید، توجه بیشتری به جایگاه اصناف شود و از نقطه نظرات پیشنهادی و اصلاحاتی اصناف استفاده شود تا هرچه سریع‌تر به ثبات و آرامش در عرضه کالا و خدمات برسیم. قانون پایانه‌های فروشگاهی قرار بود از ابتدای خرداد امسال اجرایی شود و بر اساس آن می‌بایست تمامی واحدهای صنفی در این خصوص تجهیز می‌شدند که با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های این قانون، رایزنی‌هایی لازم با دولت و مجلس مبنی بر تعویق اجرای این قانون انجام شد و در این خصوص مقرر شد اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی در اقدامی مشترک نسبت به آموزش اتاق‌های اصناف با حضور کارشناسان در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام کنند که این آموزش‌ها هم برای مودیان و هم کارشناس سازمان امور مالیاتی در استان‌ها خواهد بود، پس این قانون در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در سال آینده اجرایی خواهد شد.
بانک مرکزی ایران: بر اساس قانون جدید چک، چک‌های صیادی جدید موسوم به چک‌های بنفش باید هنگام انتقال از صادرکننده به گیرنده، حتما به یکی از روش‌های تعیین‌شده در سامانه صیاد ثبت صدور شود.
بر این اساس، ثبت موفق صدور چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده به منزله رسمیت یافتن چک و قابل انتقال شدن آن به گیرنده است و تایید چک در مرحله بعدی صرفا توسط گیرنده انجام می‌شود. لذا ادعای برخی اشخاص صادرکننده چک مبنی بر انتظار برای دریافت تاییدیه از بانک یا بانک مرکزی برای ثبت صدور چک به هیچ عنوان صحت ندارد. در نتیجه هرگونه ادعای احتمالی از طرف صادرکننده چک مبنی بر این‌که «چک را در سامانه صیاد ثبت کرده و منتظر دریافت تأییدیه از طرف سامانه است»، ادعایی خلاف واقع و نامنطبق با فرآیندهای ثبت و انتقال چک است.