راه‌های عبور از بی‌کولری!

راه‌های عبور از بی‌کولری!

 در گرم‌ترین فصل سال، قطعی چندساعته برق مشکلات بسیاری را به‌وجود آورده است. یکی از این مشکلات توقف کار کولر است؛ نماد دوست‌داشتنی فصل تابستان که اگر برق نباشد، اعتصاب می‌کند و چه در فضای خانه و چه در محیط کار، فریاد ساکنان را به شکل عرق‌های دانه درشت درمی‌آورد. با بالارفتن دمای هوا، بدن از طریق تعرق به‌طور خودکار دمای خود را کاهش می‌دهد و بدن با تعرق بیشتر، دمای بدن را پایین می‌آورد. از این رو بدن همواره به مایعات بیشتری برای جبران این کمبود مداوم آب نیاز دارد. برای جبران می‌توانید این کارها را انجام دهید:
 آب زیاد بنوشید. وجود میزان کافی آب در بدن انسان از ورم پا و سر درد گرفته تا حتی گرما‌زدگی و سکته‌قلبی جلوگیری می‌کند.
 در تابستان استفاده از میوه‌های آب‌دار مثل هندوانه، طالبی و هلو گزینه‌های بسیار خوبی هستند.
 می‌توانید برای خنک‌شدن از میوه‌های یخ‌زده استفاده کنید. برای این کار هندوانه یا لیمو را خردکرده و در فریزر قرار دهید و به حالت یخ‌زده میل کنید تا از گرما رها شوید.
 از مصرف نمک، شکر و قند و آبمیوه‌ها و حتی شربت‌های خانگی دوری کنید زیرا مصرف قند و نمک باعث خشکی بدن‌شده و شما را بیشتر تشنه می‌کند.
 بدن از طریق دست، پا، صورت و گوش گرما را بازمی‌گرداند. به همین جهت خنک‌کردن هریک از این نواحی به خنک‌شدن بدن کمک خواهد کرد. مچ، گردن، قسمت‌های داخلی بازوها و پشت زانوها از نواحی‌ای هستند که هنگام گرما با فشار زیادی روبه‌رو می‌شوند. به همین جهت می‌توانید در زمان‌هایی که قادر به استفاده از وسایل سرمایشی نیستید این قسمت‌ها را با آب سرد بشویید.
 کافئین و نوشیدنی‌های قندی مثل قهوه، چای و نوشابه می‌تواند باعث ازدست‌رفتن آب‌بدن شود. سعی کنید از این نوشیدنی‌ها کمتر استفاده کنید.
 به جز مصرف مایعات، بدنتان را نیز خنک نگه‌دارید.
 یک کیسه یخ یا کمپرس سرد را بردارید و در نقاط نبض دستان خود که ما بین آرنج‌ها و مچ‌هاست قرار دهید، همچنین می‌توانید روی گردن و مچ پاها هم بگذارید. با این روش به‌سرعت دمای بدن خود را پایین می‌آورید.