تقدیر از گزارشگران كتاب

تقدیر از گزارشگران كتاب


نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور برگزیدگان اولین جشنواره «كتابخوان و رسانه» را در روز خبرنگار معرفی كرد
اختتامیه نخستین دوره جشنواره «كتاب خوان و رسانه» همزمان با روز خبرنگار و با گرامیداشت یاد امیرحسین فردی، نویسنده و روزنامه نگار فقید، یكشنبه گذشته به صورت مجازی برگزار شد.
 در این اختتامیه علیرضا مختارپور دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما، مهدی توكلیان مدیركل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و دبیر جشنواره نکاتی را مطرح کردند. برگزیده‌های بخش‌های اصلی، جنبی، رادیویی و تلویزیونی مراكز استانی معرفی شدند كه خبرنگار جام‌جم نیز در فهرست برگزیدگان این جشنواره بود.
علیرضا مختارپور در این اختتامیه كه به منظور گرامیداشت روز خبرنگار در روز 17 مرداد برگزار می‌شد، با اشاره به جمعیت جوان جامعه رسانه‌ای كشور، كسب مهارت‌های لازم، با بهره‌گیری از معارف دینی و منابع غنی ادبیات فارسی و همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط این خبرنگاران جوان را، شكل‌دهنده نسلی درخشان در آینده كشور دانست.
علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در ارتباط تصویری با اختتامیه جشنواره كتابخوان و رسانه گفت: «یكی از بهترین شیوه‌ها برای ارزیابی پیشرفت جوامع، بررسی ادبیات و نویسندگان آن است. تردیدی نیست كه علی‌رغم تمام فراز و فرودها و تنوع و تكثر در رسانه‌ها، كتاب همچنان نقش اصلی و جایگاه ارزنده‌اش در جوامع را حفظ كرده است.»
معاون امور استان‌ها با اشاره به ظرفیت‌های صدا و سیما در همكاری با دوره‌های بعدی جشنواره «كتابخوان و رسانه» تاكید كرد: «صدا و سیما بیش از ۱۶۰ شبكه رادیویی و تلویزیونی و بیش از ۸۱ شبكه تلویزیونی ۲۴ ساعته در استان‌ها دارد؛ امیدوارم این جشنواره سرآغاز همكاری گسترده‌ با صدا و سیما باشد و بتوانیم در آینده شاهد انجام كارهای ارزنده‌ای در خصوص ترویج كتاب و كتابخوانی باشیم.»
مهدی توكلیان دبیر این جشنواره، خبرنگاران را طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم دانست و روز خبرنگار را فرصتی ارزشمند و گرانبها، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان‌های فرهیخته برشمرد كه در راه روشنگری و آگاهی بخشی جان خود را تقدیم انقلاب كردند. او تاكید كرد: «خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسؤولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند.»
در این مراسم مجازی برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره معرفی شدند. آذر مهاجر خبرنگار روزنامه جام‌جم برای گزارش «برو ماسك می‌زن مگو چیست ماسك» در این جشنواره به عنوان برگزیده بخشی جنبی معرفی شد.
نخستین دوره جشنواره «كتابخوان و رسانه» با مشاركت و داوری آثار بیش از ۳۰۰ خبرنگار و ارسال ۹۰۰ اثر به پایان رسید.