نسخه Pdf

دشمن

معرفی کتاب

دشمن

نویسنده: دیوید کالی ناشر: چ

جنگ؛ مفهومی است که با شنیدنش بلافاصله آدم را یاد خرابی، ویرانی، کشته شدن می‌اندازد. این مفهوم آنقدر بار روانی منفی زیادی دارد و پر از خشونت است که خانواده‌ها هراس دارند راجع به آن با بچه‌ها حرف بزنند. در دنیایی که گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند در دست هر کودک و نوجوانی است، به نظر می‌رسد حرف نزدن راجع به مفهوم جنگ کار درستی نباشد. کتاب «دشمن» در قالب داستانی ساده می‌تواند شروع مناسبی برای آشنا کردن کودکان با این موضوع باشد.
قصه‌ کتاب از دو گودال در یک بیابان شروع می‌شود. گودال‌هایی که در هر کدام یک سرباز وجود دارد. این سربازها روایت خودشان را جنگ و موقعیتی که در آن قرار دارند روایت می‌کنند. هر دو دفترچه راهنمایی دارند که به آنها می‌گوید چه کارهایی باید انجام دهند. همه‌‌ حرکات آنها در این دفترچه پیش‌بینی و برایش راهکاری ارائه شده است. دیوید کالی یکی از موفق‌ترین نویسندگان کتاب‌های تصویری برای کودکان و بزرگسالان است و
سرژ بلاک برنده‌ مدال طلای تصویرگران آمریکاست. کتاب دشمن دومین همکاری مشترک کالی و بلاک است. دشمن تاکنون جوایز زیادی را گرفته است که از آنها می‌توان به کتاب برگزیده‌ کودک و نوجوان از شورای ملی مطالعات اجتماعی، آمریکا، ۲۰۱۰ و ۳ جایزه‌ ادبی پِلسی رابینسون، فرانسه، ۲۰۱۱ اشاره کرد. این کتاب را نشر چ  منتشر کرده. می‌توانید نسخه‌ فیزیکی کتاب را از کتابفروشی‌ها تهیه کنید. اما اگر از آن دست کسانی هستید که عادت به خواندن نسخه الکترونیک کتاب‌ها دارید می‌توانید به سایت طاقچه سر بزنید و کتاب را آنجا بخوانید.
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها