نسخه Pdf

وینگسپن

معرفی بازی

وینگسپن

تعداد بازیکنان: 1 تا 5 نفر زمان بازی: 40 تا 80 دقیقه

وینگسپن یکی از بهترین بازی‌هایی است که سال 2019 روانه بازار شد و همه‌ جایزه‌های مسابقات اشپیل و Board Game Geek یعنی دو تا از معتبرترین جایزه‌های بین‌المللی در حوزه‌ بازی‌های فکری را برده است. اسم مسابقه هم اصطلاحی است به‌معنای فاصله‌ بین دو بالِ گشوده یک پرنده. همان‌طور که فهمیده‌اید بازی به پرنده‌ها ربط دارد. چیزی که در نگاه اول و در مقایسه با بازی‌هایی که تم‌های ماجراجویی، جنایی و... دارند سرگرم کننده نیست اما جوایز بازی و استقبال از آن در خارج از کشور نشان می‌دهد با یک بازی مهیج طرفیم. در وینگسپن شما و دیگر بازیکنان در نقش تعدادی علاقه‌مند به دنیای پرندگان یعنی پژوهشگر، پرنده‌شناس، کلکسیونر هستید و در سفر به آمریکای شمالی قرار است بهترین پرندگان را به زیستگاه اختصاصی خودتان بکشانید. طبیعتا در نهایت بازیکنی برنده است که از جمع‌آوری پرنده‌ها، کارت‌های پاداش، هدف‌های هر دور، تخم‌ها، غذاها و پرنده‌های چیده‌شده، امتیاز بیشتری کسب کرده باشد.
برای این‌که کمی حال و هوای بازی دست‌تان بیاید خوب است بدانید هر بازیکن یک صفحه‌ مخصوص بازی دارد که در حقیقت زیستگاه پرندگان است. هر بازیکن همچنین پنج کارت پرنده و پنج نوع غذای مختلف پرنده دریافت می‌کند که می‌تواند با کمک آنها زیستگاه خودش را تقویت کند. صفحه‌ بازی به چند قسمت تقسیم شده است: زیستگاه جنگلی (در اینجا غذا به‌دست می‌آوریم)، چمن‌زار (پرنده‌ها تخم‌گذاری می‌کنند) و تالاب (کارت پرنده جدید به دست می‌آوریم).
این بازی در رده‌ بازی‌های استراتژیک و خانوادگی قرار می‌گیرد و می‌تواند ساعات خوشی را در روزهای قرنطینه برایتان به ارمغان آورد.
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها