کنایه اسکوچیچ به یحیی و پرسپولیس؟

اختلاف سرمربی تیم‌ملی با کادر فنی قرمزها

کنایه اسکوچیچ به یحیی و پرسپولیس؟

حمید مطهری دستیار یحیی گل‌محمدی روز یکشنبه در برنامه‌ سلام صبح بخیر شبکه سه، زبان به انتقاد از سبک بازی تیم‌ملی مقابل امارات و عملکرد اسکوچیچ گشود و گفت: «باید برخی نقاط ضعف خود را بپذیریم. مقابل امارات تیم خوبی نبودیم و قبلا هم گفته‌ام با وجود تلاش‌های کادرفنی تیم‌ملی که همه از عزیزان و دوستان ما هستند، بیشتر از این‌که تیم تاکتیک محور باشد بازیکن محور است و خیلی از مواقع کار تیم‌ملی را بازیکن جلو می‌برد.» او اینگونه به تاکتیک‌های مربی کروات ایراد گرفت: «بازیسازی از عقب را در تیم‌ملی نمی‌دیدیم. به همین دلیل خیلی از زمان‌های بازی را رو به توپ‌های بلند می‌آوردیم. حفظ توپ و خوب پیدا کردن همدیگر در زمین حریف در تیم‌ملی ما کم است‌. امیدوارم مقابل کره‌جنوبی با رفع نقاط ضعف بازی خیلی خوبی ببینیم.»
مطهری گویا قصد داشت به خاطر اختلافات پیش آمده بین کادر فنی تیم‌ملی و پرسپولیس، انتقادهای دیگری هم کند اما در آستانه بازی با کره تنها به گفتن همین جملات بسنده کرد. منابع خبری فاش کردند در پشت پرده، یحیی و کادرش دل پری از اسکوچیچ دارند و می‌گویند او برنامه‌های این تیم را به‌هم ریخته است. یحیی اعتقاد داشت سوپر جام باید قبل از بازی‌های ملی برگزار می‌شد اما سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات فاش کرد به درخواست اسکوچیچ بازی را لغو کرده‌اند. این موضوع باب میل یحیی و کادرش نبود چراکه معتقد بود تیمش قبل از بازی با الهلال باید یک بازی در سطح فینال سوپرجام برگزار کند تا با آمادگی کامل به دیدار حریف عربستانی برود. قرمزها به شدت نگران هستند و معتقدند دوری بازیکنان‌شان از مسابقات، نتیجه بازی آنها مقابل الهلال را به خطر انداخته است.
دیروز دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی در کنفرانس مطبوعاتی بازی ایران و کره‌جنوبی به طور غیرمستقیم، مربیان پرسپولیس را نشانه رفت و به نوعی جواب حمید مطهری را چنین داد: «دیگر نمی‌دانم با 10 پیروزی در مسابقات قبلی باید چه کاری انجام بدهم؟ ظاهرا ما بازی مقابل امارات را باخته‌ایم که این سوالات از من پرسیده می‌شود! ما از 10 بازی گذشته حداکثر امتیازات را کسب کرده‌ایم. من هم دوست دارم تیم‌ملی خوب و چشم‌نواز بازی کند و پیروز هم شود. البته می‌دانم چرا این سوالات پرسیده می‌شود، شاید خیلی‌ها علاقه دارند جایگاه سرمربی تیم‌ملی را در اختیار داشته و جای من باشند. البته به آنها می‌گویم که زمان مناسبی را برای این موضوع و انتقاد از من انتخاب نکرده‌اند. »
از اردوی قرمزها خبر می‌رسد یحیی و کادرش منتظر هستند تکلیف بازی با کره مشخص شود. آنها احتمالا تا بازی الهلال هم سکوت خواهند کرد تا بعد از آن سکوت خود را در این زمینه بشکنند. این اولین‌بار نیست که بین کادر فنی قرمزها و کادر تیم‌ملی اختلاف ایجاد می‌شود. در دوران برانکو هم آنها با کی‌روش به اختلاف خوردند. یحیی معتقد است خواسته آنها بحق بوده و سازمان لیگ نباید برنامه‌های این تیم را براساس خواسته اسکوچیچ به هم می‌ریخت. دراگان اعتقاد داشت برگزاری فینال سوپر جام قبل از بازی‌های ملی شاید به مصدومیت بازیکنان منجر شود که این موضوع البته از نظر قرمزها جای توجیه ندارد، به این دلیل که می‌گویند مگر‌ بازی‌های باشگاهی در همه جای دنیا قبل از بازی‌های ملی برگزار نمی‌‌شود؟