مبــادا    غافلگیر شویم

حمید درخشان می گوید قدرت تیمی کره‌جنوبی بیشتر است

مبــادا غافلگیر شویم

 حمید درخشان نگران است، نگران «تیم» بودن کره‌ای‌ها. از حرف‌های او می‌توان این‌طور برداشت کرد که کره‌جنوبی را از لحاظ تیمی از ایران سرتر و بهتر می‌داند. صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

 طبیعتا باید بپرسیم که دیدار امروز ایران و کره به چه شکل خواهد بود؟
معلوم است که بزرگ‌ترین و سخت‌ترین دیدار ملی فوتبال آسیا قرار است برگزار شود. کره‌جنوبی تیم با اصالتی در آسیاست. همانطور که ما کلی لژیونر داریم، آنها هم دارند. البته این را هم بگویم که زیرساخت‌های فوتبال کره همیشه از ما بهتر بوده است. ما هیچوقت مقابل کره‌جنوبی بازی راحتی نداشتیم. حتی اگر مسابقاتی را هم برده باشیم به سختی این کار انجام شده است. کره‌جنوبی واقعا تیم قابل احترامی است و بازیکنان باید به شدت مراقب باشند تا اتفاق خلاف منفعت ما نیفتد و مبادا کره‌ای‌ها کار دست ما بدهند. باید کاملا هوشیارانه بازی کنیم. قطعا آنالیز این تیم قبلا انجام شده  و اسکوچیچ می‌داند نقاط ضعف و قوت این تیم کجاست. نکته خوب دیگر این است که ما در خانه بازی می‌کنیم.
 در دیدار قبلی با امارات اما نگرانی‌هایی به وجود آمد.
بله ، ما آن بازی را بردیم اما اشکالاتی داشتیم که حتما باید رفع شود. تیم ایران باید کاملا هوشیارانه مقابل کره‌جنوبی قرار بگیرد. شاگردان اسکوچیچ باید هوشیار بازی کنند و به دنبال یک برد بزرگ باشند.
 فکر می‌کنید کره‌ای‌ها می‌خواهند بازی را به چه صورت پیش ببرند؟
کره‌ای‌ها هیچ وقت فوتبال بسته‌ای ارائه نداده‌اند؛ چه در خانه حریف و چه در خانه خودشان. سبک بازی آنها این چنین نیست. خاصیت دفاعی در فوتبال آنها نیست و با برنامه و هجومی هستند. آنها از سرعت خود هم به خوبی استفاده می‌کنند. ضمن این‌که از فضای پشت دفاع هم به نحو احسن استفاده می‌برند. آنها به موقع جمع می‌شوند و به موقع حمله می‌کنند.
باید نسبت به همه اینها آگاهی داشت.
 به نظر می‌رسد کره‌جنوبی را نسبت به ایران تیم بهتری می‌دانید.
خیر، اما کره‌جنوبی نسبت به ما «تیم‌تر» است. باید مراقب کار تیمی آنها باشیم. ما در مقابل، داشته‌های خوبی داریم. مبادا مقابل کره‌جنوبی غافلگیر شویم. در وهله اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم.
 برگ برنده این دیدار کدام بازیکن است؟
در این‌باره نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. باید خوب کار کنیم و اصلا مهم نیست چه کسی گل بزند. طبیعی است که بیشترین فرصت برای گلزنی متعلق به مهاجمان ما باشد.
 اکنون تمام نگاه‌ها به این مسابقه است. این همه توجه بد نیست؟ باعث نگرانی بازیکنان نمی‌شود؟
باید برای بازی برنامه داشت. کره‌جنوبی تیم بزرگی است و عجیب نیست که رسانه‌ها تا این اندازه به این مسابقه اهمیت می‌دهند. بازیکنان تیم‌ملی هم خوب می‌دانند باید این مسابقه را ببرند. آنها بلدند چطور نگرانی خود را کنترل کنند و قوی باشند.