چه خبر؟

چه خبر؟

کتاب گویای «سقوط» در ایرانصدا منتشر شد
رمان «سقوط» که به قضاوت و برخوردهای اجتماعی انسان‌ها می‌پردازد، با صدای مهرداد ضیایی در ایرانصدا منتشر شد. به گزارش جام‌جم، کتاب گویای سقوط رمانی‌ است که از زبان ژان باتیست کلمنس که وکیل دعاوی است، روایت می‌شود. او داستان زندگی‌اش را برای غریبه‌ای اعتراف می‌کند. ژان باتیست کلمنس در نیمه‌شبی هنگام پیاده‌روی، به پلی می‌رسد و می‌بیند که زنی روی پل ایستاده ولی او بی‌تفاوت عبور می‌کند و بعد از مدت کوتاهی صدای افتادن زن را در آب می‌شنود. بی‌هیچ اقدامی می‌گذرد و عمل خود را توجیه می‌کند. از این لحظه، سقوط کلمنس آغاز می‌شود. نویسنده در این کتاب موضوعاتی مثل قضاوت دیگران و تاثیر نگاه‌ها و برخوردهای اجتماعی بر زندگی انسان را شرح می‌دهد. او انسان را همیشه در معرض قضاوت‌‌ شدن می‌بیند و آن را مسأله‌ای می‌داند که باعث سقوط افراد می‌شود. این کتاب توسط سیدمهرداد ضیایی از هنرمندان سینما و تلویزیون، صوتی شده‌است.
تورج نصر مهمان پرنیان‌صدا می‌شود
 دهمین قسمت برنامه پرنیان‌صدا میزبان تورج نصر، هنرپیشه و صداپیشه پیشکسوت خواهد بود. به گزارش روابط‌عمومی شبکه پنج سیما، برنامه پیش روی پرنیان‌صدا این هفته، جمعه 19 آذرماه ساعت 20 میزبان این هنرمند عرصه گویندگی و دوبله است که از آغاز راه، تلاش‌ها و علاقه‌مندی‌هایش به کار و هنر صدا بگوید.
نصر کار دوبله را از سال ۱۳۵۲ شروع کرده و همزمان در تئاتر نیز فعالیت داشته است، سال ۱۳۶۴ وارد عرصه بازیگری در تلویزیون و در سال ۱۳۶۹ وارد سینما می‌شود. وی با نمایش تلویزیونی در نقش آقای شهروندی در دهه ۶۰ مورد توجه قرار گرفت و این نقش را در سال‌های بعد با نام آقای شرمنده ادامه داد.
تورج نصر به‌عنوان یک دوبلور مکمل در بسیاری از آثار سینمایی، تلویزیونی و کارتون‌ها صحبت کرده وی از کمدی‌گوهای عرصه صداپیشگی محسوب و از دوبلورهای نقش لورل (مجموعه فیلم‌های لورل و هاردی) نیز بوده‌است.
برنامه پرنیان‌صدا به تهیه‌کنندگی سعید توکل کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که جمعه هر هفته ساعت 20 به مدت 45 دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
سه کمدین در یک قاب
 برنامه طنز کمدین این هفته پنجشنبه 18 آذرماه ساعت 22 به مقایسه آثار سه کمدین مطرح دنیا، باستر کیتون، چارلی چاپلین، هارولدلوید می‌پردازد.
به گزارش روابط‌عمومی شبکه پنج سیما، این برنامه سکانس‌های مختلف این سه کمدین را که هر کدام برای بازی‌هایشان دغدغه‌های خاصی داشتند اما هدف‌شان مشترک بود (نشان دادن اجتماع خود با زبانی طناز و شیرین) را به مدت 45دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان خواهد کرد. هارولد لوید (1971 ــ 1893) در کنار چارلی چاپلین و باستر کیتون یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین کمدین‌های سینمای صامت است. برنامه کمدین کاری از واحد تامین برنامه شبکه پنج سیماست که پنجشنبه‌ها هر هفته ساعت 22 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.